Radīts Baltijā pirmais mākslīgā intelekta risinājums patērētāju analīzei
foto: Publicitātes foto

Radīts Baltijā pirmais mākslīgā intelekta risinājums patērētāju analīzei

Biznesa nodaļa

Jauns.lv

Ar mērķi zīmoliem strādāt efektīvāk mārketinga stratēģiju izstrādē, mediju un pētījumu aģentūra “Dentsu Latvia” radījusi mākslīgā intelekta rīku COPO (Consumer in Your Pocket). Tas ir pirmais šāda līmeņa mākslīgā intelekta (AI) risinājums Baltijā, kas apvieno patērētāju, konkurentu izpēti, radošo materiālu un mediju kampaņu analīzi reālos datos vienotā sistēmā.

“COPO ļauj uzņēmumiem modelēt stratēģijas, izprast patērētāju uzvedību, testēt idejas un analizēt konkurentus, bez tradicionālajām fokusgrupām. Pietiek “parunāties” ar mērķauditorijas pārstāvi, šo virtuālu personu, kas veidota no reāliem datiem, lai pieņemtu pamatotus un ātrus biznesa lēmumus”, uzsver “Dentsu Latvia” vadītāja, PhD, Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) docente Linda Saulīte-Subatniece. “Šis nav stāsts par pilnīgu paļaušanos uz tehnoloģiskajiem rīkiem, bet gan ciešāku sadarbību ar savu mērķa klientu. Ātrums un informācijas dziļums – tie ir lielākie ieguvumi, ko COPO sniedz uzņēmumiem šodien.”

Saulīte-Subatniece piebilst, ka COPO izstrāde un testēšana ilgusi vairāk nekā gadu. Šobrīd tas darbojas kā čatbots, taču tuvākā nākotnē sadarbībā ar “Microsoft” plānots izveidot vizuālus virtuālos avatarus, padarot klientu profilus “dzīvus” un nodrošinot spēju ar tiem konsultēties video zvana laikā.

foto: Publicitātes foto

AI laikmetā cilvēka pievienotā vērtība biznesā kļūst par luksusa preci, norāda eksperti

COPO rīks ir tikai viens piemērs, kā mākslīgais intelekts tiek integrēts biznesa procesos. Par plašāku AI lomu un izaicinājumiem mūsdienu uzņēmējdarbībā “Dentsu Latvia” rīkotajā diskusijā “Tu vēl domā pats vai to tavā vietā dara AI?” sprieda digitālās stratēģijas un mediju eksperti. Diskusijā piedalījās “TV3 Group” vadītāja Ginta Salmane, “Dentsu Latvia” stratēģe un klientu direktore Rita Breice, radošās aģentūras “White Label” digitālās stratēģijas direktors Rihards Zeilis, kā arī Rīgas Stradiņa universitātes students un jaunais profesionālis Ričards Viņķis.

Mākslīgais intelekts kļūst par stratēģisku sabiedroto biznesa efektivitātes uzlabošanā, taču vienlaikus rada arī potenciālu apdraudējumu radošumam un oriģinalitātei. Vienveidīguma risks ir tā cena, ko maksā zīmoli, ja paļaujas tikai uz algoritmiem. Eksperti arī vienprātīgi atzina, ka mākslīgais intelekts var ģenerēt pareizās atbildes, taču būtiskākais ir,  vai cilvēks tam spēj uzdot pareizo jautājumu. “Vienīgais, kas ierobežo AI iespējas, ir cilvēks, tāpēc mums ir jāstrādā ar sevi un savām spējām, lai pilnvērtīgi izmantotu šī rīka potenciālu”, apliecināja “Dentsu Latvia” stratēģe un klientu direktore Rita Breice.

foto: Publicitātes foto

Spēja būt unikālam, izprast kultūras kontekstu un savienot šķietami nesavienojamo – tieši tā ir cilvēka pievienotā vērtība, kuru tehnoloģijas vēl nespēj aizstāt.  “Savu briedumu atšķirt oriģinālu saturu no mākslīgi radīta demonstrē arī auditorija – tā sagaida unikalitāti, ne pakaļdarinājumus”, norādīja “White Label” digitālās stratēģijas direktors Rihards Zellis.

Ginta Salmane, “TV3 Group” vadītāja, norādīja, ka AI tehnoloģijas ievērojami atvieglo darbu arī mediju vidē, piemēram, automatizējot transkripcijas, tulkošanu, satura strukturēšanu. Tomēr cilvēka klātbūtne šajā procesā ir un būs neaizvietojama: “Mākslīgais intelekts nespēj piedāvāt objektīvu skatījumu un nodrošināt saturisko kvalitāti, it īpaši žurnālistikā”, uzvēra Salmane.

foto: Publicitātes foto

Par Dentsu Latvia:

Mediju aģentūra “Dentsu Latvia” ir daļa no globālā “Dentsu” aģentūru tīkla, kas pārstāvēts vairāk nekā 120 pasaules valstīs. “Dentsu Latvia” nozarē darbojas jau vairāk nekā 20 gadus, specializējoties medijos un reklāmā, radošajā stratēģijā, e-komercijā, datos un tehnoloģijās. Šobrīd “Dentsu Latvia” tīklu veido četras aģentūras - dentsu X, CARAT, Dentsu Creative un iProspect.