
Google pēc desmit gadiem atjauno savu logo

Tehnoloģiju gigants Google pirmo reizi desmit gadu laikā maina savu atpazīstamo “G” ikonu.
Pēdējo reizi Google būtiski mainīja savu logotipu 2015. gada 1. septembrī, ieviešot jauno “Google” vārda noformējumu ar modernu burtveidolu “Product Sans”. Toreiz arī mainījās “G” ikona – no mazā baltā “g” uz zila fona uz pašreizējo apaļo, krāsaino simbolu, ko esam redzējuši pēdējos desmit gadus.
Tagad šī ikona tiek atjaunota vēlreiz. Jaunajā dizainā vairs nav četras atsevišķas krāsu daļas. Tā vietā “sarkanā krāsa saplūst ar dzelteno”, “dzeltenā ar zaļo”, bet “zaļā ar zilo”. Rezultāts ir daudz dzīvīgāks un krāsām bagātāks vizuālais tēls.

Šī modernizācija labi saskan ar mākslīgā intelekta Gemini produktu dizaina estētiku, ko Google izmanto arī jaunajā “AI Mode” meklēšanas rīkā – arī tur redzams līdzīgs dizains īsceļu ikonās.

Pašlaik jaunā ikona jau ir redzama iOS ierīcēs pēc jaunākā atjauninājuma “Google Search” lietotnei. Android lietotāji šo izmaiņu piedzīvoja pirmdien, kad tā tika ieviesta ar “Google” lietotnes 16.18 (beta) versiju.
Tā ir niansēta pārmaiņa, ko varētu pat nepamanīt, īpaši, ja ikonu redzat tikai sākumekrānā. Vēl nemanāmāka tā būs kā sīks “favicon” tīmekļa pārlūkprogrammā.
Pašlaik nav ziņu, ka Google mainītu galveno sešu burtu logotipu. Tāpat nav skaidrības, vai citu produktu logotipi tiks atjaunoti. Teorētiski arī citi Google četru krāsu zīmoli – piemēram, Chrome vai Maps – nākotnē varētu tikt veidoti līdzīgā “saplūstošo krāsu” stilā.