
Noskaidrots, cik izmaksāja jauno elektrovilcienu pantogrāfu remonts

Līdz šim ir bijuši četri gadījumi, kad bijuši bojāti Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražotie ražotie elektrovilcienu, un kopā to remonts izmaksājis teju 100 tūkstošus eiro.
Kā norāda AS "Pasažieru vilciens" (PV) pārstāvji, trīs gadījumos pantogrāfu bojājumi bija saistīti ar kontakttīklu tehnisko stāvokli, savukārt vienā gadījumā kravas automašīna, braucot pāri pārbrauktuvei, pārrāva kontakttīklu.
Pantogrāfu bojājumu novēršanas izmaksas parasti ir robežās no 2000 eiro remonta darbiem līdz pilnīgai pantogrāfa nomaiņai, kas izmaksā 40 000 eiro, norādīja PV pārstāvji. Tādējādi remontdarbu kopējās izmaksas par iepriekš minētajiem gadījumiem ir kopumā gandrīz 100 000 eiro.
Vienlaikus kompānijā atzīmēja, ka pantogrāfu remonta izmaksas sedz apdrošinātājs.
PV skaidroja, ka atbilstoši PV un "Škoda Vagonka" noslēgtajam līgumam katram elektrovilcienam no tā nodošanas ekspluatācijā brīža ir spēkā garantija uz 30 mēnešiem. Garantijas nosacījumu laikā ražotājs nodrošina to defektu un bojājumu novēršanu, kas ir radušies ražotāja vainas dēļ.
Papildus tam atbilstoši ražotāja norādījumiem elektrovilcieniem tiek veiktas regulāras tehniskās apkopes, tādējādi nodrošinot to drošu un efektīvu ekspluatāciju. Šīs apkopes palīdz savlaicīgi identificēt un novērst iespējamās problēmas, uzturēt elektrovilcienus tehniskā kārtībā, tādējādi paildzinot elektrovilcienu kalpošanas laiku un nodrošināt kvalitatīvus pasažieru pārvadājumus.
Savukārt neplānotie remontdarbi jaunajiem elektrovilcieniem, kas ir veikti ārpus garantijas remonta, var rasties trešo pušu bojājumu dēļ, minēja kompānijā.
Konteksts
PV sāka pasažieru pārvadājumus ar Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotajiem elektrovilcieniem 2023.gada decembra vidū. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus 2023.gada decembrī un 2024.gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles.
Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražotie jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā. Savukārt 2024.gada septembra beigās Latvijā bija nogādāti visi 32 Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražotie jaunie elektrovilcieni.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām. Jauno elektrovilcienu iegādes kopējās izmaksas veido 244,846 miljonus eiro, no kuriem 168,191 miljons eiro piesaistīti no Eiropas Savienības Kohēzijas fondu līdzekļiem.