Eiropas Dzelzceļa līnijās Drošības un darbības nepārtrauktības departamentu vadīs Vitālijs Rakstiņš
foto: Publicitātes foto
Eiropas Dzelzceļa līnijās Drošības un darbības nepārtrauktības departamentu vadīs Vitālijs Rakstiņš.

Eiropas Dzelzceļa līnijās Drošības un darbības nepārtrauktības departamentu vadīs Vitālijs Rakstiņš

Zanda Rītuma

Jauns.lv

Šā gada 26. novembrī Rail Baltica projekta ieviesēja Latvijā – uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas Drošības un darbības nepārtrauktības departamentā darbu direktora amatā sācis Vitālijs Rakstiņš.

Viņa atbildības lokā būs ne tikai departamenta darbinieku vadība, bet arī, sadarbojoties ar Latvijas un Eiropas Savienības atbildīgajām institūcijām un amatpersonām būs jāīsteno Rail Baltica dzelzceļa Latvijā – kā daļas no Eiropas kritiskās infrastruktūras – drošības un darbības nepārtrauktības pārvaldība, ziņo Dana Šauberga, Eiropas Dzelzceļa līnijas Sabiedrisko attiecību projektu vadītāja.

"Vitālija Rakstiņa ilggadīgā profesionālā pieredze būs liels pienesums Rail Baltica projekta ieviešanā, ņemot vērā ģeopolitiskos notikumus un projekta stratēģisko lomu ne tikai civilajā, bet arī militārajā mobilitātē,"apsveicot jauno kolēģi komandā, saka Ēriks Diļevs, Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs.

Rakstiņš ir drošības un krīzes vadības eksperts ar gandrīz 20 gadu pieredzi Aizsardzības un Iekšlietu ministrijās, kur viņš ieņēmis vadošus amatus, tai skaitā arī darbojoties kā padomnieks Latvijas pārstāvniecībā NATO un Ukrainas Aizsardzības ministrijā. Specializējoties nacionālās drošības, kiberdrošības un civilās aizsardzības jomās, Rakstiņš ir Rīgas Stradiņa universitātes pētnieks un lektors.

Pēdējo gadu laikā Vitālijs Rakstiņš sarakstījis vairākas grāmatas par drošību, tostarp "Diaries of the Information War" un "Pretošanās rokasgrāmata", kuras saturs balstīts uz Ukrainas pieredzi Krievijas īstenotā pilna apmēra kara laikā, kā arī bijis līdzautors grāmatai „NATO 2099 The science fiction anthology”. Laika gaitā ir līdzdibinājis divas organizācijas: Mediju attīstības un pētniecības centru un CIREN – Civilian Resilience Nordic.

"Latvijā nav otra līdzvērtīga projekta gan no stratēģiskā, gan arī no fiziskās, digitālās drošības un darbības nepārtrauktības plānošanas viedokļa, kas ļautu man pielietot praksē visas zināšanas, ko ieguvu, strādājot Aizsardzības ministrijā vai arī pētot drošības jautājumus. Rail Baltica projekts ir stratēģisks ģeopolitiskais vēstījums pats par sevi, kuru nevar skatīt atrauti no Baltijas valstu pilnvērtīgas integrācijas Eiroatlantiskajā telpā,” saka Vitālijs Rakstiņš. Kā savus profesionālās darbības mērķus darbā Eiropas Dzelzceļa līnijās un ar Rail Baltica projektu viņš saredz drošības un noturības sistēmas pilnveidošanu, kā arī projekta militārās mobilitātes aspektu aktualizāciju.

Par sabiedrību ar ierobežotu atbildību Eiropas Dzelzceļa līnijas

Eiropas Dzelzceļa līnijas ir projekta Rail Baltica nacionālais ieviesējs Latvijā. Eiropas Dzelzceļa līnijas veic projekta Rail Baltica realizēšanu Latvijā atbilstoši noslēgtajiem finansēšanas līgumiem starp CINEA (European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency), kas ir Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra un RB Rail AS, kas ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kuru Baltijas valstis pilnvaro parakstīt finansēšanas līgumus un kas atbild par Rail Baltica projekta horizontālo, tas ir kopīgo, aktivitāšu īstenošanu.

Šī projekta finansējumu 81-85 % robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir Satiksmes ministrija.