Auto ziņas: iepazīsties ar jauno Huyndai Tucson lādējamo hibrīdu

Biznesa nodaļa

Jauns.lv

Jaunākais Hyundai Tucson ārēji izskatās tāpat kā iepriekš. Kas mainījies? Šī ir ceturtās paaudzes Tucson modeļa modernizētā versija. Eiropas tirgum to vēl arvien ražo Čehijā, un tirdzniecībā tā nonāca vien gada vidū.

Pazīstamie apveidi un interesantā gaismas tehnika, sevišķi tā, kas priekšā, ir saglabājusies, bet dzinēju gamma un interjers ir būtiski izmainīts. Lielākais ieguvums ir salons jaunā Hyundai Santa Fe stilā ar jaunajiem ekrāniem un pārnesumkārbas sviru zem stūres. Agrāk Tucson pārnesumkārbas komandēja vai nu ierastā svira standarta modeļos vai pogas, ja darīšana bija ar kādu no hibrīdiem. Runājot par to - šis ir lādējamais jeb spraudņa tipa hibrīds.

foto: Ekrānuzņēmums
Visgreznākais Tucson ar parastu vieglā hibrīda dzinēju maksā tikpat cik lētākais plug-in.
Visgreznākais Tucson ar parastu vieglā hibrīda dzinēju maksā tikpat cik lētākais plug-in.

Tā kā gaitas baterijai ir tikai 13,8 kWh, elektriskā sniedzamība nav liela, 60 - 70 km. Taču summārā jauda 252 ZS apmērā padara to par jaudīgāko Tucson variantu, bet zemie CO2 rādītāji patiks autoparku “ekselim”. Tas kas nepatiks ne ekselim, ne tā sastādītājam, būs lādējamā hibrīda cena - no 42 līdz 48 tūkstošiem eiro atkarībā no aprīkojuma un piedziņas. Salīdzinājumam - visgreznākais Tucson ar parastu vieglā hibrīda dzinēju maksā tikpat cik lētākais plug-in. Jā, tā elektrifikācija joprojām kaut ko maksā. Kā vēsta Hyundai dīlera Auto Bassadone mājas lapa, dzinēju gammas pamati joprojām balstās uz pieejamiem 160 ZS benzīna motoriem, pa vidu iesprūkot arī kādam dīzelim.

Saliekot kopā visus par un pret, optimāla atjauninātā modeļa izvēle Tucson pašuzlādes hibrīds ir. Tas ir jaudīgāks nekā hirbīds vieglais un tikai nedaudz vājāks par dinamisko pašuzlādes hibrīdu - toties teju 10 tūkstošus lētāks, un dabonams kā ar priekšējo, tā visu riteņu piedziņu.