Vilcienu peronus stacijās paaugstinās ar koka platformām
Jaunie peroni tik drīz nav gaidāmi – Latvijas dzelzceļš līdz nākamā gada vidum plāno ieviest pagaidu platformu risinājumus 15 dzelzceļa stacijās, kas nav iekļautas pašreizējā modernizācijas projektā.
Pagaidu risinājumi nepieciešami arī deviņās stacijās, kuru modernizācija ir paredzēta Rail Baltica projekta ietvaros, jo darbi kavējas. Tās ir Rīgas Centrālā stacija, Torņakalns, Zasulauks, Depo, Vagonu parks, Jāņavārti, Daugmale, Salaspils un Saulkalne.
Risinājumi ērtākai iekāpšanai vilcienā nepieciešami arī Rumbulā, Dārziņos, Cenā, Inčupē, Kūdrā un Kaibalā. Šīs stacijas nebija iekļautas peronu modernizācijas projektā, jo tās bija plānots slēgt nelielās pasažieru plūsmas dēļ.
Latvijas dzelzceļš plāno šajās 15 stacijās uz esošajām zemajām platformām izvietot koka konstrukciju 55 centimetru paaugstinājumus, lai nodrošinātu ērtu un drošu iekāpšanu jaunajos elektrovilcienos.
Patlaban pieejami paaugstinātie peroni 19 stacijās no kopumā projektā ietvertajām 48 stacijām – sešas stacijas atrodas Jelgavas līnijā, 13 – Saulkrastu virzienā.
Ērta piekļuve peroniem joprojām nav Rīgas Centrālajā stacijā, kur pasažieriem ir ievērojami apgrūtināta iekāpšana un izkāpšana no jaunajiem vilcieniem, jo peroni ir zemi, kā arī uz tiem jānokļūst pa stāvām kāpnēm apmēram divu stāvu augstumā.
Līdzīgi zemie peroni un apgrūtināta iekāpšana vilcienos ir arī diezgan plaši izmantotajās Torņkalna un Zasulauka stacijās, un arī tajās modernizācija tuvākajā laikā nav gaidāma, jo to, tāpat kā Centrālās stacijas modernizāciju, iecerēts veikt tikai Rail Baltica projekta ietvaros, kura nākotne šobrīd ir neskaidra.