Septiņi Indijas inženieri iztērējuši 2,2 miljonus eiro, būvējot tiltu ar 90 grādu pagriezienu

Centrālindijas Madhja Pradēšas štata valdība nesen atstādinājusi septiņus inženierus par kļūdainu 200 miljonus rūpiju (2,2 miljoni eiro) vērtā tilta ar 90 grādu pagriezienu projektēšanu.
Jaunais dzelzceļa pārvads Bupālā tika izziņots pirms 10 gadiem un Madhja Pradēšas štatam izmaksāja vairāk nekā 200 miljonus rūpiju. Tas bija paredzēts, lai uzlabotu satiksmes savienojumu starp Mahamai Ka Bagh, Pušpa Nagaru un stacijas apkārtni ar Jauno Bupālu, taču līdz šim tas izraisījis vienīgi plašu kritiku par būtisku kļūdu projektā – gandrīz 90 grādu pagriezienu, kas iekļauts tilta konstrukcijā. Attēli ar šo apšaubāmo risinājumu nesen kļuva par sensāciju Indijas sociālajos tīklos, raisot bažas par drošību un par to, kā inženieri varējuši pieļaut tik nopietnu kļūmi.

Pēc tam, kad šis strīdīgais tilts sāka kļūt populārs platformā "X", štata galvenais ministrs Mohans Jadavs ierosināja izmeklēšanu un paziņoja par septiņu inženieru, kas bija iesaistīti projektēšanā, atstādināšanu, kā arī par papildus izmeklēšanu attiecībā uz kādu pensionētu virsinžinieri.
"Septiņi inženieri, tostarp divi galvenie inženieri, ir nekavējoties atstādināti. Tiks veikta disciplinārlieta pret pensionētu virsinženieri. Gan būvuzņēmējs, gan projektēšanas konsultants ir iekļauti "melnajā sarakstā" par pārvada kļūdainā projekta iesniegšanu," paziņoja Jadavs.
Gan projektēšanas konsultantu, gan arhitektu firmu, kas bija iesaistīta dzelzceļa pārvada būvniecībā, vietējā valdība ir iekļāvusi "melnajā sarakstā". Tomēr projekta galvenais inženieris V.D. Vermā iepriekš izteicies, ka viņam un komandai nav bijušas citas izvēles, kā būvēt šo 90 grādu pagriezienu ierobežotās zemes platības un netālu esošās metro stacijas dēļ. Bopālas amatpersonas tagad ierosina iegādāties papildu zemi, lai būtu iespējams izveidot drošāku ceļa līkumu.
648 metrus garais tilts, kura būvniecība izmaksāja 200 miljonus rūpiju (2,2 miljoni eiro), tika izveidots ar mērķi samazināt dzelzceļa šķērsošanas radītos kavējumus un saīsināt ikdienas ceļu gandrīz 300 000 iedzīvotāju, taču šobrīd tas piesaista vienīgi kritiku un strīdus.