
Vladimira Putina darbības satrauc pilotus: radio traucējumi palielina aviokatastrofu risku

Lai aizsargātu Krievijas diktatoru Vladimiru Putinu no iespējamiem uzbrukumiem no gaisa, Krievijā tiek izmantotas īpašas traucēšanas ierīces, taču, kā brīdina piloti, tās apdraud lidojumu drošību un var izraisīt nopietnas aviokatastrofas.
Vairāki piloti ir "masveidā" sūdzējušies par sadursmju brīdinājuma sistēmu kļūdainu darbību savās lidmašīnās. Šī situācija ir īpaši akūta Sanktpēterburgā, kur šodien sākas trīs dienu augstas drošības līmeņa ekonomikas forums, ko rīko Kremļa diktators, neraugoties uz sankcijām pret viņa režīmu.
Pēdējo sešu dienu laikā no pilotiem, kuri lido uz Pulkovo starptautisko lidostu vai prom no tās, saņemti vairāk nekā 160 ziņojumu. Kā norāda bijušais pilots Jurijs Jašins, “gaisa sadursmju izvairīšanās sistēma Krievijas debesīs vienkārši sajūk prātā."
Krievija izmanto šos traucējumus kā aizsardzību pret Ukrainas kamikadzes dronu uzbrukumiem, taču tam ir nopietnas sekas, kas apdraud aviācijas drošību. Traucējumi ir īpaši spēcīgi tajos pasākumos, kur klāt ir Putins, bažoties par atentātu mēģinājumiem.
Drošības spēku izmantotā GPS traucēšanas tehnoloģija izraisa brīdinājumus pilotiem par potenciālām sadursmēm. Piloti tiek brīdināti par “neidentificētiem objektiem” tuvumā, kas liek viņiem strauji mainīt kursu vai augstumu. Telegram kanālā “Aviatorsčina” norādīts, ka šie objekti “kustas haotiski, neatspoguļojot savu lidojuma augstumu”.
Zemes dispečeru ekrānos šie draudi neparādās. Dažkārt pilotiem tiek mutiski paziņots par potenciālu sadursmi un cita gaisa kuģa klātbūtni. Citos gadījumos sadursmju novēršanas sistēma izdod komandu strauji pacelties vai nolaisties.
Šādu incidentu skaits pieaudzis līdz ar Krievijas amatpersonu ierašanos Sanktpēterburgā. To apstiprināja arī aviosabiedrības pārstāvis: “Šī murga cēlonis ir elektroniskās karadarbības sistēmu pastiprināta izmantošana, saistībā ar Sanktpēterburgas starptautisko ekonomikas forumu, kas sākas šodien, un kurā klāt ir arī Putins.”
“Es pats esmu pieredzējis šo kļūmi, tāpat mani kolēģi,” sacīja viens pilots izdevumam “Caution News”. “Agrāk tas bija rets gadījums, tagad parādījušies GPS traucētāji.”
Jašins norādīja, ka šobrīd ir kļuvis grūtāk atšķirt “viltus draudus no reāliem”. Šī problēma skārusi arī Maskavas lidostas, kuras regulāri pakļautas dronu triecieniem.