Parādījušies pierādījumi par vēl vienu Ķīnas sabotāžu Baltijas jūrā
Laikā, kad trešdien pārtrauca darboties Igauniju un Somiju savienojošais elektrokabelis "EstLink 2", tā tuvumā atradies Ķīnas kravas kuģis, ziņo Somijas laikraksts "Iltalehti".
Tas vēsta, ka atbilstoši kuģu satiksmes izsekošanas vietnes "MarineTraffic" datiem kuģis "Xin Xin Tian 2" ar Honkongas karogu atradies kabeļa tuvumā plkst.12.26, kad notika kabeļa avārijas atslēgšanās. Pēc "Marine Traffic" datiem, "Xin Xin Tian 2" otrdien izgāja no Sanktpēterburgas Krievijā un ir ceļā uz Portsaīdu Ēģiptē.
Jau ziņots, ka ar zemūdens komunikāciju bojājumiem Baltijas jūrā pēdējā laikā tiek saistīti divi citi Ķīnas kuģi. Pērn Baltijas jūrā tika sabojāts Igauniju un Somiju savienojošais gāzesvads "Balticconnector". Izmeklēšanā tika noskaidrots, ka bojājumu radījis Honkongā reģistrētais konteinerkuģis "NewNew Polar Bear", kura enkurs vilkts pār cauruļvadu Baltijas jūras dzelmē.
Savukārt šogad novembrī tika sabojāti Somiju un Vāciju savienojošais datu kabelis "C-Lion 1" un Zviedriju un Lietuvu savienojošais telekomunikāciju kabelis "Arelion". Par šo kabeļu sabojāšanu ar enkuru tiek turēts aizdomās Ķīnas kravas kuģis "Yi Peng 3". Gan "NewNew Polar Bear", gan "Yi Peng 3" pirms kabeļu sabojāšanas atstāja Krievijas ostu.
Jau ziņots, ka trešdien notikusi kabeļa "EstLink 2" avārijas atslēgšanās. Atslēgšanās cēlonis pagaidām nav zināms. Igaunijas un Somijas elektropārvades tīklu operatori "Elering" un "Fingrid" cenšas noskaidrot "EstLink 2" darbības pārtraukuma iemeslu, paziņoja "Elering'. Elektroapgādes drošumu "EstLink 2" atslēgšanās neietekmēs, jo tiks izmantotas rezerves jaudas, norāda "Elering".
"Estlink 2" jauda ir 650 megavati. Turpina darboties Igaunijas-Somijas elektrokabelis "EstLink 1", kura jauda ir 350 megavati. Jau ziņots, ka bojājuma dēļ "EstLink 2" nedarbojās no šā gada janvāra līdz augustam. Šo bojājumu nebija izraisījusi tīša ārēja iedarbība.