Pašvaldība Deglava tilta slēgšanu atstāj valsts institūciju ziņā; Ķuzis uzdevis izstrādāt satiksmes organizācijas plānu
Turpinot uzstāt uz Augusta Deglava ielas pārvada drošību, pašvaldība pati satiksmi pār to neslēgs, kas nozīmē, ka to nāksies darīt Valsts policijai.
Policijas priekšnieks Ints Ķuzis jau uzdevis Rīgas reģiona pārvaldei kopā ar Rīgas domes Satiksmes departamentu izstrādāt satiksmes organizācijas plānu pēc Deglava tilta slēgšanas.
Domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola aģentūrai LETA norādīja, ka, pretēji Iekšlietu ministra uzstādījumam, pati pašvaldība tiltu satiksmei neslēgs. "Mēs turamies pie ekspertu slēdziena, ka, izmantot tiltu satiksmei ir droši, jo visi aprēķini ir veikti, ņemot vērā maksimālās iespējamās slodzes un citus kritiskos rādītājus," sacīja Ahuna-Ozola.
Pēc viņas paustā, tilta slēgšanas gadījumā tie iedzīvotāji, kuri dzīvo Purvciemā, Pļavniekos un citos mikrorajonos, varēs pārvietoties pa Brīvības ielu, šķērsojot Gaisa tiltu, kā arī izmantot Jorģa Zemitāna tiltu. Vēl iedzīvotājiem būs iespēja braukt par Vietalvas ielu vai pārbrauktuvi pie Matīsa kapiem. Tāpat, izmantojot maģistrālos apļus Slāvu ielā, varēs mēģināt nokļūt uz Krasta ielas.
Departamenta pārstāvji pagaidām nav pieņēmuši lēmumu, vai tiks izvietotas kādas ceļa zīmes vai citi satiksmes organizācijas līdzekļi. "Šis lēmums tiks pieņemts kopā ar "Rīgas satiksmi". Iespējams, kaut kur prioritāte tiks noteikta sabiedriskajam transportam, taču pagaidām šie jautājumi vēl nav skaidri," teica Ahuna-Ozola.
Tikmēr Valsts policijas priekšnieks Ķuzis ar preses pārstāves Sigitas Pildavas starpniecību aģentūrai LETA atzina, ka pēdējā informācija par Deglava tilta tehnisko stāvokli rada nopietnas bažas par tā ekspluatācijas drošību.
"Mums nav tiesību riskēt, tādēļ es uzskatu, ka tilts satiksmei jāslēdz līdz ekspertīzes slēdzienam, kas apliecinātu, ka tas ir pilnībā drošs satiksmes plūsmai. Nedrīkstu pieļaut situāciju, kurā ir ļoti augsti riski, kas šobrīd līdz galam nav izvērtēti. Mums nav nepieciešama vēl viena traģēdija," norādīja Ķuzis.
Vienlaikus otrdienas rītā Ķuzis uzdevis Rīgas reģiona pārvaldei kopā ar Rīgas domes Satiksmes departamentu izstrādāt satiksmes organizācijas plānu pēc Deglava tilta slēgšanas.
Pildava atzina, ka jebkura tilta slēgšana ietekmē satiksmi, tāpēc patlaban tiek strādāts pie plāna, lai satiksmes dalībnieki pēc iespējas mazāk ciestu pēc tilta slēgšanas.
Kā ziņots, iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens (KPV LV) otrdien paziņoja, ka ir izdevis rīkojumu par visu formalitāšu kārtošanu, lai Deglava tilts ceturtdien satiksmei tiktu slēgts. Ministrs gan devis laiku pašai Rīgas domei pieņemt lēmumu par tilta slēgšanu, norādot, ka gadījumā, ja domes atbildīgais departaments neslēgs tiltu pats, tad ceturtdienas rītā to izdarīs Valsts policija.
Viņš skaidroja, ka Valsts policijai slēdzot satiksmi, transporta plūsma tiks novirzīta, mēģinot novērst haosu. Tomēr satiksmes regulēšana ir Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīla Jakrina un viņa padoto atbildība, pauda ministrs. Ģirģens arī sagaida, ka Rīgas domes atbildīgās amatpersonas līdz ceturtdienai izstrādās plānu satiksmes novirzīšanai.
Vaicāts, vai tilts tiks slēgts, Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vadims Baraņņiks (S) norādīja, ka vēlreiz uzklausīs speciālistus un tad tiks pieņemts lēmumus.
Savukārt SIA "Rīgas satiksme" pagaidu valdes priekšsēdētājs Ernests Saulītis jau ieskicēja iespējamo scenāriju sabiedriskā transporta pārvirzīšanai, tiltu slēdzot. Viņš teica, ka pāri tiltam kursē septiņi sabiedriskā transporta maršruti. Pārmaiņu rezultātā vienu trolejbusa maršrutu uz laiku varētu slēgt, bet pārējos maršrutus novirzīt pa apvedceļiem, norādīja Saulītis.
Komentējot iekšlietu ministra lēmumu uzdot slēgt Deglava tiltu, "Rīgas satiksmes" pārstāvis pauda viedokli, ka šādus lēmumus vajadzētu pieņemt lēnām un izsvērti, nevis tik haotiski.
Tikmēr Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins uzskata, ka šis ir politisks lēmums. Viņš konkrēti nepateica, kā tiks organizēta satiksme pēc tilta slēgšanas, norādot arī uz Iekšlietu ministrijas atbildību. "Pagaidām nav skaidrs, kā Valsts policija ir iedomājusies visu organizēt," viņš noteica, piebilstot, ka atbildību par satiksmes organizāciju būtu jāuzņemas ne tikai pašvaldībai.
Vaicāts, ko darīs, ja Valsts policija ceturtdienas rītā tiltu slēgs, Jakrins sacīja, ka galvenais jautājums ir, ko šajā gadījumā darīs rīdzinieki, īpaši tie, kuri izmanto sabiedrisko transportu. Viņš prognozēja, ka sabiedriskā transporta lietotāji izjutīs lielas problēmas, jo netiks izmantotas vismaz piecas līdzšinējās pieturvietas un par daudziem desmitiem minūšu vai pat stundām paildzināsies laiks ceļā.
Būvniecības valsts kontroles birojs (BVKB) iepriekš norādīja, ka kamēr nav veikta Deglava tilta tehniskā stāvokļa ekspertīze, tā ekspluatācija ir jāpārtrauc, tomēr šāda lēmuma pieņemšana ir Rīgas pašvaldības kompetencē.
Tilta būvniecības darbi tika apturēti pēc tam, kad BVKB, veicot būvdarbu kontroli, konstatēja pārvada nesošo konstrukciju bojājumus. Tā kā bojājumu novēršana pilnā apjomā izstrādātā būvprojekta ietvaros nav paredzēta un BVKB neguva pierādījumus konstrukcijas drošumam un pieņēma lēmumu apturēt būvdarbus.
Pārvada pārbūvi par 4,27 miljoniem eiro veic lietuviešu uzņēmums AS "Kauno tiltai" pēc SIA "Inženierbūve" izstrādātā būvprojekta.