2009. gada 28. aprīlis, 08:16

Lidostas "Rīga" padome atsakās no atlaidēm

Jauns.lv

Rīga, 28.apr., LETA. VAS "Starptautiskā lidosta Rīga" padome pirmdien nolēmusi atteikties no par konkurenci kropļojošu atzītajām atlaidēm, kas bija izdevīgas tikai Latvijas nacionālajai lidsabiedrībai AS "Air Baltic Corporation" ("airBaltic") un Īrijas zemo cenu lidsabiedrībai "Ryanair", un ierosinās valdībai ieviest visām lidsabiedrībām vienlīdz zemus "krīzes tarifus".

Par to šodien informē laikraksts "Diena".

Kā laikrakstam apliecināja sēdes dalībnieki, krīzes tarifi lidostas pakalpojumus padarīs par lētākajiem Ziemeļeiropas reģionā. Valdība jau šodien vai, vēlākais, nākamnedēļ lems par jaunajiem lidostas tarifiem, kas ir vairāk nekā divas reizes zemāki par pašreizējiem un aptuveni trīs līdz četri eiro jeb 2,1 lats līdz 2,8 lati par pasažieri, laikrakstam apliecināja padomes priekšsēdētāja Baiba Broka (TB/LNNK).

Tarifi stātos spēkā novembrī un būtu spēkā gadu, kad atkal vērtētu to ietekmi.

Tas nozīmē, ka "airBaltic" un "Ryanair", kam lidostas pakalpojumiem bija 80% atlaides, zaudēs priekšrocības iepretim citām lidsabiedrībām, un to izmaksas palielināsies. Lidostas prezidents Krišjānis Peters sagaidot pretenzijas no "Ryanair", taču viņam pagaidām neesot indikāciju, ka lidsabiedrība lēmuma dēļ varētu pamest Rīgu.

"Mēdz būt ne tikai finanšu aprēķinu bizness, bet arī principu bizness. Taču mana prioritāte ir izpildīt politisko uzstādījumu panākt izlīgumu ar Konkurences padomi," laikrakstam sacīja Peters. Juristi viņam apgalvojot, ka atlaižu atcelšana nedraud ar finansiālām sankcijām, kas varētu izrietēt no sabiedrībai nepieejamā ar līguma ar "Ryanair".

"airBaltic" pirms valdības lēmuma nekomentē, kāda būs finansiālā ietekme uz kompāniju un vai starpību segs, paaugstinot biļešu cenas.

Konkurences padomes pagaidu vadītājs Raimonds Jonītis laikrakstam sacīja - ja valdība pieņems šo variantu un visiem tirgus dalībniekiem būs vienādi tarifi, tā strīdu par 2004.gada beigās ieviestajām atlaidēm no savas puses uzskatīs par izbeigtu. Tas gan neizslēdz kādu aviokompāniju vēršanos Eiropas Kopienu tiesā, prasot kompensēt šajā laikā radītos zaudējumus.