„Mazsalacas meteorīts” izcīna divus "Zelta Āmurus"
Sabiedrība
2010. gada 13. jūnijs, 15:44

„Mazsalacas meteorīts” izcīna divus "Zelta Āmurus"

Jauns.lv

Ar divām latviešu izcīnītām "Zelta Āmura" balvām noslēdzies 11. Starptautiskais reklāmas festivāls „Golden Hammer”. Tos abus savā īpašumā ieguva 2010.gada skaļākā latviešu reklāmas kampaņa, tautā dēvēta par „Mazsalacas meteorītu”. "Grand Prix" šoreiz aizceļoja uz Somiju un Rumāniju.

Neskatoties uz ekonomisko krīzi Latvijā un Eiropā, šogad festivāla „Golden Hammer” konkursā iesniegts pat 30% vairāk reklāmas darbu, nekā pērn. Žūrijas šogad bijušas skarbas (vai arī iesniegtie darbi samērā vāji), bet tikai diviem reklāmas produktiem šogad izdevās izcīnīt prestižo „Grand Prix” – somu kompānijai „TBWA\PHS Helsinki” par darbu „Drama Queen” un Rumānijas reklāmas aģentūrai „Ogilvy&Mather Advertising” par sociālo reklāmu „The Big Turn Off”. Festivālā kopumā tika piešķirti  16 Zelta Āmuri, 42 Sudraba Āmuri un 108 diplomi.

Apbalvošanas ceremonijā kinoteātrī „Rīga” pieminēta tika arī latviešu censoņu „Inspired Communications” pretrunīgi vērtētā „Tele2” akcija „Meteorīts”, kas satricināja ne tikai Mazsalacas iedzīvotāju ikdienu un sasniedza ikviena latvieša TV ekrānu, bet tika pārraidīta pat citu zemju TV kanālos. Šī reklāmas akcija tika pie „Zelta āmura” apbalvojuma reklāmas kampaņu un mediju pielietojuma kategorijās, taču ar „Grand Prix” nevienā kategorijā novērtēta netika.

Tomēr radošie reklāmas veidotāji tika pie citas papildbalvas. Pasākuma vadītājs reklāmists Gatis Mūrnieks izmantoja savu statusu, lai uz skatuves vienpersoniski pasniegtu kolēģiem papildbalvu par konkrētās reklāmas kampaņas realizēšanu – ķieģelim līdzīgu veidojumu ar īpašu nomināciju – „Bezpriģels 2010”. Jāatgādina, ka vārds „bezpriģel” tulkojumā no krievu valodas apzīmē darbības, kas pārkāpj jebkādas normas vai likumus.

11. „Golden Hammer” festivāls ieies vēsturē arīdzan ar visraibāko dalībnieku pulku – konkursam šogad darbus pieteica 25 valstu pārstāvji, tas ir lielākais dalībvalstu skaits festivāla vēsturē.

Latvijas pārstāvji šogad iesniedza 63 darbus un kopvērtējumā saņēma 136 punktus.  „Best Use of Media” kategorijā no Latvijas tika nominēti trīs darbi, no tiem viens ieguva diplomu, viens – Sudraba Āmuru, vēl viens Zelta Āmuru. Interaktīvajā kategorijā Latvija ieguva vienu diplomu un divus Sudraba Āmurus. Radošajās kategorijās Latvijai izdevās izcīnīt divus diplomus, divus Sudraba Āmurus un vienu Zelta Āmuru – par jau iepriekš pieminēto „Meteorīta” akciju.

Valstu konkurencē  Latvijas reklāmas aģentūras  ar 136 ierindojās trešajā vietā  starp  pārējām valstīm, otrajā vietā ar 216 punktiem iekļuva Ukraina, bet pirmo vietu ieņēma Krievija ar 360 punktiem.

Latviju radošajā žūrijā pārstāvēja Armands Leitis, mediju žūrijā darbojās „MediaCom”  jeb SIA „Trendmark” vadītājs Normunds Roziņš, bet digitālajā mediju žūrijā strādāja Sergejs Timoņins no aģentūras „Reactive”.

Pēc pasākuma svinīgās daļas reklāmisti pulcējās naktsklubā „Push”, kur netrūka ne radošu sarunu, ne dzirkstošu dzērienu.

GALVENĀS BALVAS

Galvenā balva radošajās kategorijās – „Creativity Case” tika piešķirta aģentūrai „Ogilvy&Mather Adverrtising” no Rumānijas.

Galveno mediju kategorijas balvu – „Media folder” saņēma „Leo Burnett” no KrievijaS

Galvenā digitālā mediju balva – „Access Key” tika piešķirta aģentūrai „Kinograf” no UkarinaS

Nomināciju „Network of the year” izcīnīja aģentūru tīkls – „Ogilvy”.

Iepriekšējā gadā galvenās balvas ieguva „BBDO Mosko” (Krievija), „Saatchi&Saatchi” (Slovākija) un „Gaumina” (Lietuva).

Kasjauns.lv/Foto: Mārtiņš Purviņš