"Ryanair" jaunie bagāžas noteikumi jau spēkā. Kā to izjūt pasažieri?
Janvāra vidū spēkā stājoties aviokompānijas "Ryanair" jaunajiem bezmaksas bagāžas pārvadāšanas noteikumiem, pasažieri gan Latvijā, gan pasaulē pauduši sašutumu, kamēr organizācija Spānijā vispār aicinājusi cilvēkus boikotēt šo uzņēmumu.
"Ryanair" pārstāvis Kenijs Džeikobs medijiem sacīja: "Esam priecīgi aizsākt savu jauno bagāžas politiku, kas uzsākta veiksmīgi, un mēs ticam, ka tas paātrinās iekāpšanu lidmašīnā, kā arī samazinās reisu kavēšanos."
Pasažieri Lietuvā dodas uz "Ryanair" reisu pēc jauno bagāžas noteikumu stāšanās spēkā
Pasažieri Lietuvā dodas uz "Ryanair" reisu pēc jauno bagāžas noteikumu stāšanās spēkā
Tomēr pasažieri par izmaiņām nav vis tik priecīgi. Kāds klients ziņojis, ka rinda pie prioritārās iekāpšanas lidmašīnā, ko var piepirkt klāt atsevišķi un kas nodrošina iespēju salonā ienest abas bagāžas vienības - lielo somu (kas parastajiem pasažieriem jānodod pie iekāpšanas) un mazāka izmēra somu, tagad ir kļuvusi garāka par parasto rindu.
Savukārt citi sūdzējušies, ka biļetes pirkuši vēl pirms noteikumu paziņošanas, tāpēc vēlas savu naudu atpakaļ.
Well done, @Ryanair. More people paying for Priority Boarding than not thanks to your new cabin baggage policy. pic.twitter.com/2DLp6w5EPh
— Jerry Jones (@jezza1956) January 16, 2018
Is this a new way to make money @Ryanair? I book a flight yesterday through @EMA_Airport with cabin allowance. Today I’m emailed about “change of policy” saying only 1 small bag allowed unless I pay more? Terms changed after booking. Do I get a free cancellation? #HiddenCharge
— spike (@thefirstspike) January 14, 2018
mums ir cabin bags policy change un mums pie (cenzēts), ka jūs savas biļetes iegādājāties 2 mēnešus iepriekš, kad noteikumi bija vecie. Būs vien jāpiemaksā, nekur nespruksiet, jūsu #Ryanair ! (dusmīga sejiņa)
— Zane Mače (@mmzane) January 11, 2018
Par izmaiņām sašutumu paudusi arī Spānijas Gaisa satiksmes patērētāju, darbinieku un profesionāļu asociācija (Asetra), mudinot tūristus boikotēt kompāniju un aicinot atbildīgos politiķus samazināt šīs īru lidsabiedrības ietekmi valstī.
Tiesa gan, ir arī cilvēki, kuri izmaiņas neuztver tik kritiski, izsakoties, ka kompānijai ir tiesības ieviest izmaiņas, savukārt pasažieriem ir izvēles iespējas - piekrist vai doties citur. Kāds pasažieris arī izteicies, ka cīnīšanās par vietu bagāžai ir kaitinoša, tāpēc jaunie noteikumi samazinās stumdīšanos un grūstīšanos lidmašīnā.
Jāatgādina, ka, spēkā stājoties jaunajiem noteikumiem, pieļaujamais bezmaksas rokas bagāžas daudzums paliek nemainīgs, proti, viena līdz 10 kilogramus smaga bagāžas vienība, kas nepārsniedz 55 x 40 x 20 cm izmērus, kā arī mazāka soma, kas nav lielāka par 35 x 20 x 20 centimetriem, tomēr abas vienības salonā var ienest tikai tie pasažieri, kuri iegādājušies prioritāro iekāpšanu gaisa kuģī.
Pārējie pasažieri savas lielās somas nodod pie iekāpšanas vārtiem un galamērķī saņem pie bagāžas saņemšanas zonas, kur tiek nogādātas arī reģistrētās somas.
Šīs izmaiņas tika prezentētas jau pērnvasar un bija paredzēts, ka spēkā tās stāsies no 1. novembra, taču, rodoties juceklim ar pilotu trūkumu un masveida lidojumu atcelšanu, lidsabiedrībā lēma pārcelt to līdz janvāra vidum.
Vienlaikus kompānija samazināja reģistrētās bagāžas maksu no 35 uz 25 eiro. Tiesa gan, tas atsevišķos maršrutos neattiecas uz "karstajiem" ceļošanas periodiem, piemēram, Ziemassvētkiem, Lieldienām vai vasaras brīvdienām.
Kompānijā norāda, ka šīs izmaiņas viņiem izmaksās 50 miljonus eiro. "Ryanair" pārstāvis Kenijs Džeikobs sacījis, ka laikā, kad tika ieviesta divu rokas bagāžas vienību politika, reisu aizpildījums bija krietni mazāks. "Tā ir elementāra fizika - uz klāja nevar būt 185 pasažieri katrs ar čemodānu un mugursomu," viņš saka, norādot, ka kompānija grib saglabāt divu somu kārtību, tomēr cilvēku un mantu gluži vienkārši ir par daudz, kas arī apdraud reisu punktualitāti.
Pasažieri, kuri lidostā atsakās uz lidojuma laiku šķirties no savas somas, var samaksāt 50 eiro un nest to iekšā salonā, paredz jaunie noteikumi.