"Ryanair" nolemj sadārdzināt biļetes ģimenēm ar bērniem
Zemo ceno aviokompānija "Ryanair" nākusi klajā ar jaunām izmaiņām pakalpojumu izmantošanas kārtībā, kas varētu "iesist" pa pasažieru maciņiem. Izmaiņas jau saniknojušas aviokompānijas pasažierus.
Britu medijs "The Guardian" vēstī, ka pieaugušie, ceļojot kopā ar bērniem līdz 12 gadu vecumam, būs spiesti maksāt četras sterliņa mārciņas (4,73 eiro) par rezervēto sēdvietu. Tas nozīmē, ka gadījumā, ja vecāks ceļo ar bērnu turp un atpakaļ, šī maksa būs jāmaksā par katru lidojumu atsevišķi.
Aviokompānijā skaidroja, ka šis solis sperts, lai izvairītos no gadījumiem, kad lidmašīnas apkalpes locekļiem ir jāpārsēdina pieaugušais ar bērnu, ja tiem bijis jāsēž šķirti.
Aviokompānijas biznesa modelis paredz, ka lidmašīna pēc reisa izpildes ļoti īsā laikā uzsāk jaunu reisu, tāpēc jebkura kavēšanās var radīt ķēdes reakciju lidojumu nobīdē no grafika.
"Ryanair" pārstāvji tikmēr skaidrojuši, ka izmaiņas ļaus ģimenēm izvēlēties sēdvietas, rezervējot lidojumu un garantētu, ka vecāki sēdēs kopā ar bērniem. "Izmaiņas ļaus ģimenēm izvēlēties vēlamās sēdvietas, rezervējot lidojumu; reģistrēties lidojumam 30 dienas pirms reisa un lidot droši, zinot, ka viņi vienmēr sēdēs kopā ar saviem bērniem," skaidro kompānijā.
Lai ģimene varētu sēdēt kopā ar saviem bērniem, maksas sēdvietas rezervāciju būs jāveic tikai vienam vecākam un visi bērni vecumā līdz 12 gadiem tiks pie rezervētās sēdvietas bez papildu maksas.
Noteikumi stāsies spēkā no 1.septembra.
Kāds Kasjauns.lv lasītājs savukārt atminējās kādu nepatīkamu atgadījumu, ceļojot ar ģimeni no Londonas uz Rīgu. Ģimene lidostā ieradās pēdējā brīdī, tāpēc visas brīvās sēdvietas lidmašīnā bijušas pa vienai, taču ģimenei līdzi bijis divus gadus vecs bērns, kuram, saskaņā ar noteikumiem, pacelšanās laikā jāsēž piesprādzētam uz atsevišķas sēdvietas.
Māte nolēma paņemt bērnu sev klēpī, taču apkalpes locekļi nav bijuši mierā un likuši pārsēdināt mazuli brīvajā sēdvietā, kas atradusies otrā lidmašīnas galā. Tikai iejaucoties atsaucīgiem pasažieriem, situācija tikusi atrisināta un cilvēki pārsēdās tā, lai māmiņa var sēdēt kopā ar bērnu. Lasītājs norāda, ka lidmašīnas stjuarti neizrādīja itin nekādu pretimnākšanu.
Tas nozīmē, ka jaunie noteikumi novērsīs šāda veida situācijas, taču īru mediji vēstī, ka jaunie noteikumi pamatīgi saniknojuši kompānijas klientus, kuri, uzzinot par jaunajiem noteikumiem, neslēpuši savu sašutumu sociālajos tīklos.
Īrijā bāzēta zemo cenu aviokompānija "Ryanair" neskaitāmas reizes izpelnījusies sabiedrības nosodījumu tās "naudas plēšanas" politikas dēļ. Klienti neapmierinātību pauduši arī aptaujās, tādā veidā 2013.gadā nosaucot "Ryanair" kā kompāniju ar "sliktāko klientu servisu".
Drīz vien skandalozais boss Maikls O'Līrijs paziņoja, ka aviokompānijai vajadzētu beigt "sarūgtināt cilvēkus" un solīja padarīt aviokompāniju ērtāku un draudzīgāku pasažieriem.