LDz prezidents Bērziņš: "Mums ir izdevies tuvināt Ķīnu Eiropai caur Latviju". FOTO
"Latvijas dzelzceļa" prezident Edvīns Bērziņš svinīgajā līnijas atklāšanas pasākumā.
Bizness un ekonomika
2016. gada 5. novembris, 14:55

LDz prezidents Bērziņš: "Mums ir izdevies tuvināt Ķīnu Eiropai caur Latviju". FOTO

Jauns.lv

5.novembrī Rīgas Centrālajā stacijā svinīgi sagaidīts pirmais Latvijas un Ķīnas dzelzceļu kopīgi organizētais testa vilciens maršrutā Jivu-Zabaikaļska-Rīga, portālu Kasjauns.lv informēja Valsts akciju sabiedrībā "Latvijas dzelzceļā".

Veiksmīgas visu iesaistīto partneru sadarbības rezultātā vilciens tika noorganizēts nozarei netipiski īsā laika periodā – nedaudz vairāk nekā trīs mēnešus laikā kopš sākotnējās vienošanās parakstīšanas starp Latvijas un Ķīnas dzelzceļa uzņēmumiem par konteinervilcienu satiksmes attīstīšanu.

Latvijas republikas satiksmes ministrs Uldis Augulis ir pārliecināts, ka šis projekts ir patīkams izaicinājums: “Šis ir lielisks piemērs tam, ka attālums transporta nozarē ir patīkams izaicinājums nevis šķērslis. Tomēr, kā jau teicu, šajā projektā ir ieguldīts milzīgs darbs, par ko lielu paldies jāsaka visiem projektā iesaistītajiem. Ar lielu prieku sveicu Ķīnas vilcienu Latvijā un ceru, ka tuvākajā nākotnē šāda vilciena ierašanās Rīgā būs nevis svētki, bet ikdiena!”

Par projektu atzinīgi izsakās arī VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) prezidents Edvīns Bērziņš: “Sadarbībā ar pieredzējušiem un uzticamiem partneriem – Ķīnas dzelzceļu, kravas īpašnieka loģistikas parteri “Interrail AG” un uzņēmumu “TransContainer”, kā arī ar Jivu pašvaldību, - mums ir izdevies tuvināt Ķīnu Eiropai caur Latviju. Šis vilciens ir kopīgi paveikta liela darba rezultāts, turklāt sasniegts nozares specifikai neraksturīgi īsā laikā – nedaudz vairāk nekā trīs mēnešos. Jūlija vidū “Latvijas dzelzceļš” parakstīja nodomu protokolu ar Ķīnas dzelzceļu par sadarbību vilciena “China Railway Express” attīstīšanā no Ķīnas uz Eiropu, un jau šodien pirmais konteinervilciens ir šeit, un mēs jau turpinām darbu pie jaunu maršrutu un piedāvājumu izstrādes.” Testa konteinervilciena maršruts sākās Ķīnā, no Šanhajas netālu esošajā strauji augošajā rūpniecības centrā Jivu, šķērsojot Ķīnas-Krievijas robežu pie Zabaikaļskas pilsētas un caur Krieviju nonākot Rīgā. Kopumā vilciena nobrauktais attālums pārsniedz 11 000 km un atsevišķos posmos ceļā caur Krieviju vilciens veica pat ap 1200 km diennaktī. Vilciens ved tekstilizstrādājumus, santehniku un sadzīves preces.

Jau ziņots, ka testa konteinervilciens ceļā uz Latviju devās 21.oktobrī, braucienu organizē "LDz Loģistika" un Ķīnas dzelzceļš sadarbībā ar "TransContainer". Testa vilciena maršruts Jivu-Zabaikaļska-Rīga ir 11 066 kilometrus garš. Konteinervilciens Latvijā ierodas četrus mēnešus pēc tam, kad "Latvijas Dzelzceļš" un "Ķīnas dzelzceļš" parakstīja vienošanos par sadarbību jaunu maršrutu attīstīšanā.

Satiksmes ministrija informē, ka Jivu ir slavens Ķīnas preču ražošanas un tirdzniecības centrs un viens no ekonomiski visstraujāk augošajiem Ķīnas reģioniem. Jivu atrodas 300 kilometru attālumā no Šanhajas.

Konteinervilciens no Jivu tiek sagaidīts dienā, kad Rīgā notiek Centrāleiropas un Austrumeiropas valstu un Ķīnas valdības vadītāju ikgadējā tikšanās "16+1" sadarbības formātā. Līdztekus "16+1" valstu premjeru sanāksmei notiek Ķīnas premjera Li Kecjana oficiālā vizīte Latvijā.

Rīgā notiek arī "16+1" Biznesa forums, kurā piedalās vairāk nekā 650 uzņēmēju, tostarp ap 250 Ķīnas transporta, finanšu, investīciju, tirdzniecības un tūrisma sektoru pārstāvju.

Kasjauns.lv/Foto: publicitātes, Evija Trifanova/LETA