290 metru garais prāmja "Costa Concordia" vraks nogādāts ostā sagriešanai. FOTO
No avārijas brīža līdz kuģa pēdējam "ceļojumam" uz mettālūžņiem pagāja apmēram 2 gadi. Prāmja izcelšana no ūdens ir viena no vērienīgākajām operācijām kuģniecības vēsturē.
Pasaulē
2014. gada 27. jūlijs, 15:03

290 metru garais prāmja "Costa Concordia" vraks nogādāts ostā sagriešanai. FOTO

Jauns.lv

Vidusjūras kruīza kuģa "Costa Concordia" vraks svētdien nogādāts Dženovā, kur tiks sagriezts metāllūžņos.

Pēdējie pietauvošanās manevri ilgs vairākas stundas. Tos vēro vairāki simti interesentu.

Kuģa demontāža ilgs divus gadus, un šajos darbos būs iesaistīts teju 1000 cilvēku.

2012.gada 13.janvāra vakarā "Costa Concordia" ar 4299 cilvēkiem uz klāja uzskrēja zemūdens klintij pie Džiljo salas Toskānā. Kuģa avārijā dzīvību zaudēja 32 cilvēki.

"Costa Concordia" sver 44 612 tonnas - aptuveni tikpat daudz, cik "Titāniks" -, un tas ir 290 metrus garš. Pēc avārijas tas gulēja jūrā, sagāzies uz sāniem pie klintīm, uz kurām uzskrēja.

Pagājušā gada septembrī kuģis tika uzsliets vertikālā stāvoklī, un kopš tā laika balstījās uz pagaidu platformas.

Kuģa īpašniekam - Eiropas lielākajam kruīza kuģu operatoram "Costa Crociere" - avārijas sekas, tostarp kuģa vraka likvidēšana un Džiljo salai nodarīto postījumu kompensēšana, izmaksās vairāk nekā 1,5 miljardus eiro, pagājušajā nedēļā atklāja kāda augsta ranga kompānijas amatpersona.

LETA, Foto: Reuters