Šādi izskatās Irbes šaurumā sadursmē bojātie kravas kuģi. FOTO
Bojātais Dānijas karoga kuģis "Maersk Etienne" Rīgas kuģu remonta rūpnīcā pēc sadursmes Irbes jūras šaurumā pie Miķeļbākas ar Panamas karoga kuģi "Coral Opal".
112
2015. gada 22. janvāris, 17:05

Šādi izskatās Irbes šaurumā sadursmē bojātie kravas kuģi. FOTO

Jauns.lv

Irbes jūras šaurumā pie Miķeļbākas svētdien notika Dānijas karoga kuģa "Maersk Etienne" un Panamas karoga kuģa "Coral Opal" sadursme, bet cilvēki negadījumā necieta.

Kasjauns.lv jau ziņoja, ka svētdien, 18.janvārī ap plkst.20.30 Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centrs novēroja, ka divi kravas kuģi veic bīstamu manevru, kas beidzās ar to, ka pie Miķeļbākas notika Dānijas karoga kuģa "Maersk Etienne" un Panamas karoga kuģa "Coral Opal" sadursme.

Sadursmē abi kravas kuģi ir guvuši bojājumus un kuģī "Coral Opal" balasta tankā ir neliela sūce, kura neietekmē kuģa peldspēju. Cilvēki negadījumā nebija cietuši.

Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centrs nekavējoties uz notikuma vietu nosūtīja glābšanas kuģi "Astra", kura apkalpe veica vizuālo apsekošanu un kuģu pārbaudi jūrā. Papildus centrs norīkoja Gaisa spēku aviācijas bāzes helikopteru doties uz notikumu vietu, lai veiktu video un foto fiksāciju un pārbaudītu vai bojājumu rezultātā nav notikusi naftas produktu noplūde jūrā.

Naftas produktu noplūde netika konstatēta.

Kuģis "Coral Opal" ir norīkots doties Ventspils ostas reidā, savukārt "Maersk Etienne" turpina kustību uz Rīgas ostu.

Krasta apsardzes dienestā tiek apkopoti materiāli izmeklēšanas uzsākšanai.

Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja vadītājs Ivars Alfrēds Gaveika pastāstīja, ka viņa vadītā biroja speciālisti jau svētdien bijuši iesaistīti negadījuma apstākļu skaidrošanā un pirmdien darbu turpināja. Sadursmes iespējamos iemeslus Gaveika atturējās nosaukt, taču sadursmes sekas nebija tik nopietnas, lai apdraudētu kuģošanas drošību.

Gaveikam gan bija cita informācija par kuģu pašreizējo kustību, proti, "Coral Opal" devies jau uz Amsterdamu, savukārt "Maersk Etienne" turpina kustību uz Rīgas ostu. Viņš pastāstīja, ka kuģis, kas devies uz Rīgu, tiks sagaidīts. Savukārt tas, kurš ir ceļā uz Amsterdamu, no Latvijas puses vairs nevar tikt pārbaudīts, kuģa kapteiņi ziņos par notikušo savai īpašnieku kompānijai.

Jautāts, vai kuģis "Coral Opal" šādi, proti, dodoties prom, nevarētu noslēpt kādus negadījuma apstākļus, Gaveika norādīja, ka "tur jau neko vairs nevar noslēpt".

Ventspils brīvostā pastāstīja, ka minētais kuģis patlaban ir norīkotajā reidā pie Ventspils, bet pašā Ventspils ostā nav ienācis un arī nebija plānojis to darīt. Plašākus komentārus ostā nesniedz.

Neoficiāla informācija liecina, ka "Coral Opal" ved akmeņogles.

Rīgas ostā skaidroja, ka kuģa "Maersk Etienne" pienākšana pie pieņemšanas bojās plānota plkst.11.45. Vienlaikus tiek uzsvērts, ka kuģu sadursmē gūtie bojājumi nerada riskus ienākšanai Rīgas ostā. Kravas kuģis "Maersk Etienne" pārvadā naftas produktus. Latvijas Jūras administrācijā savukārt informēja, ka tās inspektori veiks kuģu pārbaudi, par ko vēlāk informēs detalizētāk.


Kasjauns.lv/Foto: Latvijas Jūras administrācija