foto: Ingus Meijers
Tramvaja platformas būvniekam Rīgā "piemirstas", ka cilvēkiem tomēr jātiek arī savā pagalmā
Lai iebrauktu pagalmā, jābūt mazliet virtuozam.
Sabiedrība
2024. gada 11. marts, 05:42

Tramvaja platformas būvniekam Rīgā "piemirstas", ka cilvēkiem tomēr jātiek arī savā pagalmā

Kas Jauns Avīze

Zemās grīdas tramvaja līnijas projektētāji nepatīkami pārsteiguši iedzīvotājus Maskavas forštatē, pie pieturas "Katoļu iela".

“Tas, kurš šīs šausmas ir projektējis, ir vai nu pilnīgs idiots, vai arī viņam ir bijušas klapes uz acīm un viņš nav skatījies ne pa labi, ne pa kreisi, bet redzējis tikai savas visu varenās zemās grīdas tramvaja sliedes,” Edīte Radziņa neslēpj sašutumu "Facebook".

Viņa grib redzēt, kā šā veikuma autors iebrauktu pagalmā, ņemot vērā izbūvēto tramvaja platformu? Tā ir kļuvusi par nopietnu apgrūtinājumu iedzīvotājiem Latgales (iepriekš Maskavas) ielā 69. “Cik garā vājam ir jābūt, lai platformas sākumu plānotu vārtrūmes vidū?” vaicā Radziņa, norādot, ka, pārvietojot platformas sākumu par mazu gabaliņu, iebraukšana pagalmā netiktu traucēta.

Šobrīd pagalmā ar grūtībām varot iebraukt pat ar universāli, nemaz nerunājot par mikroautobusu, automašīnu ar piekabi vai neatliekamās palīdzības auto. Pirmajā stāvā esošā veikala piegādes transports pagalmā arī vairs nevarot iebraukt.

“Atzīmēšu, ka vārtrūme mūsu mājai un divām kaimiņu mājām ir vienīgā vieta, pa kuru iebraukt pagalmā, kur atrodas arī automašīnu stāvlaukums. Blakus atrodas pašvaldības dzīvojamā ēka, caur kuras pagalmu teorētiski varētu iebraukt mūsu pagalmā, taču starp abiem pagalmiem jau sen ir uzstādīti stabiņi, kas bloķē iebraukšanu mūsu pagalmā,” raksta Radziņa.

Iedzīvotāji ir savākuši parakstus un sagatavojuši oficiālu vēstuli atbildīgajām iestādēm, cerībā, ka platforma tiks izlabota, lai var bez grūtībām piekļūt savam pagalmam ar auto.

"Kas Jauns Avīze" par šo problēmu vērsās pašvaldībā, atbildi "Rīgas satiksmes" vārdā sniedz Mārtiņš Vilemsons, domes Ārējās komunikācijas nodaļas vadītāja pienākumu izpildītājs.

“Kā daudzviet būvdarbu laikā piebraukšana pie ēkām ir apgrūtināta. Iebraukšana īpašumā tiek organizēta no Salu tilta puses. Šo jautājumu esam izrunājuši ar būvdarbu veicēju, vēršot uzmanību, ka piekļuve īpašumiem nevar tikt bloķēta,” rakstiski skaidro Vilemsons.

Operatīvais transports ārkārtas gadījumā varot iebraukt arī no pretējās puses. “Tāpat operatīvais transports var iebraukt no sliedēm, pārbraucot pāri slīpā bloka beigu daļai, tādā veidā palielinot pagrieziena rādiusu. Slīpās izceltās apmales augstums šajā vietā 10–15 cm, kas atbilst parastai ielas apmalei,” pausts atbildē.