Vēsturiskā Lielupes stacijas ēka ir kultūrvēsturisks piemineklis, un to saglabās, nojaukta ir tikai sešdesmitajos gados celtā nojume.

Jūrmalniekus uztrauc Lielupes stacijas liktenis 24

Ziņas
2015. gada 6. novembrī 06:10
Vairākas Rīgas–Jūrmalas dzelzceļa līnijas stacijas piedzīvo būtiskas pārmaiņas, tostarp nojaukta sešdesmitajos gados celtā pasažieru nojume Lielupes stacijā virzienā uz Rīgu. Jūrmalnieki pauž sašutumu, jo tā uzskatīta par vienu no Lielupes stacijas vizītkartēm.

“Bija laba Jūrmalas arhitektūra normālā stāvoklī”, “Nojumi būtu pareizi atjaunot – gluži tāpat arī Majoru stacijas koka ēku” – šādi ieraksti lasāmi tviterī. Tikko līdzīga nojume nojaukta arī Mellužu stacijā.

Viss ir saskaņots

„Latvijas dzelzceļa” preses pārstāvis Māris Ozols portālam Kasjauns.lv skaidro: “Nojumes nojauca, jo tās jau bija savu laiku nokalpojušas, turklāt, paaugstinot peronus, vairs nebija iespējams nodrošināt pie tām normālu piekļuvi, jo vecās nojumes būtu palikušas daudz zemāk nekā peroni. Tas pasažieriem apgrūtinātu gan nokļūšanu šajās nojumēs, gan redzamību.”

Ozols teic, ka šīs padomju laika būves nebija kultūras pieminekļi un to nojaukšana saskaņota ar Jūrmalas domi. Visās stacijās, kur pašlaik rit modernizācija, taps jaunas nojumes ar vienotu dizainu. Lielupē pasažieriem būs pieejama arī uzgaidāmā zāle stacijas ēkā.

Pašu ēku saglabās

Vēsturiskā 1913. gadā celtā Lielupes stacijas koka ēka tiks saglabāta, jo tā ir vietējās nozīmes arhitektūras piemineklis. Tāpat tiks saglabāta Vaivaru stacija, kurā modernizācija sākta oktobrī.

Arī Vaivaru stacijas ēka ir kultūrvēsturisks arhitektūras piemineklis. To pārvietos pārsimt metru tālāk un vairs neizmantos stacijas vajadzībām. Ēku vispirms izjauks, katru detaļu numurēs un nogādās noliktavā. Līdz nākamā gada jūnija beigām to atjaunos līdzšinējā veidolā, novietos jaunajā vietā un konkursa kārtībā meklēs piemērotu nomnieku, kas, respektējot ēkas vēsturisko nozīmību, varēs dot tai otro elpu.

Modernizē 16 stacijas

Daudzās Jūrmalas stacijās, īstenojot vērienīgus modernizācijas projektus, tagad ir ierīkotas pagaidu platformas, un līdzšinējie peroni un staciju ēkas ir norobežotas. Tā turpināsies līdz nākamā gada vidum.

Šovasar „Latvijas dzelzceļš” par teju 13 miljoniem eiro sācis vērienīgus modernizācijas projektus 16 stacijās – Slokā, Vaivaros, Asaros, Pumpuros, Mellužos, Dubultos, Majoros, Dzintaros, Bulduros, Lielupē, Babītē, Jelgavā, Cukurfabrikā, Olainē. Pagaidām darbs nav sākts tikai Imantā un Zolitūdē.

Visus darbus finansē no Eiropas Savienības Kohēzijas fondiem. Stacijās izbūvēs paaugstinātās platformas, ierīkos LED apgaismojumu, uzstādīs nojumes, soliņus un videonovērošanu, izbūvēs drošības „labirintus”, margas, uzbrauktuves pasažieriem ar īpašām vajadzībām, veiks citus uzlabojumus.

Elmārs Barkāns/ Foto: Twitter
Skatīt visus komentārus

Noteikti izlasi

  • Tokijā noslēdzas gada grandiozākā motociklu izstāde 3
  • Policija notvērusi Egidiju – lietuviešu puisi, kurš nošāva savu ģimeni 30
  • Lietuvas policisti atklāj šokējošā nozieguma detaļas. "Bija pauzes, Egidijs varēja aptvert, ko dara" 16