foto: Pexels
PTAC konstatē pārkāpumus vairākos sporta klubos; patērētāji tiek maldināti par cenām
Sabiedrība
2018. gada 23. aprīlis, 11:36

PTAC konstatē pārkāpumus vairākos sporta klubos; patērētāji tiek maldināti par cenām

LETA

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), veicot pārbaudes vairākos sporta klubos, konstatējis vairākus pārkāpumus sporta klubu pakalpojumu līgumos, informēja PTAC.

Pēdējo gadu laikā PTAC saņēmis vairākas patērētāju sūdzības par konkrētiem pakalpojumu sniedzējiem saistībā ar sporta klubu līgumiem. Veicot saņemto sūdzību un informācijas analīzi, PTAC secināja, ka konkrētajā jomā pastāv vairākas būtiskas problēmas gan attiecībā uz patērētājiem piedāvāto sporta klubu pakalpojumu sniegšanas līgumiem un to nosacījumiem, gan arī patērētājiem pirms līgumu noslēgšanas sniegto informāciju informatīvajos bukletos, mājas lapās, sporta klubos.

Patērētājiem bieži netiek sniegta vai tiek sniegta maldinoša informācija par sporta pakalpojumu būtību, cenām un to atšķirībām, abonementu veidiem, pakalpojumu izmantošanas nosacījumiem, norēķinu veidiem un kārtību, līgumu darbības periodu un izbeigšanas nosacījumiem.

Būtiskāko pārkāpumu konstatēšanai un novēršanai PTAC no 2017.gada 6.marta līdz šā gada 16.martam īstenoja projektu "Sporta klubu pakalpojumu līgumu un īstenotās komercprakses uzraudzība". Projekta laikā veiktas 16 pārbaudes sporta klubos, kā arī pārbaudītas sporta klubu interneta vietnēs sniegtā informācija un pārbaudīts, vai patērētājiem pirms pakalpojuma iegādes tiek sniegta pilnīga informācija par sniegto sporta pakalpojumu būtību, cenām un to atšķirībām, abonementu veidiem, pakalpojumu izmantošanas nosacījumiem, norēķinu veidiem un kārtību, līgumu darbības periodu un izbeigšanas nosacījumiem.

Projekta laikā konstatēts, ka sporta klubos pirms pakalpojuma iegādes tiek sniegta pietiekama informācija par sniegto sporta pakalpojumu būtību, cenām un to atšķirībām, abonementu veidiem, pakalpojumu izmantošanas nosacījumiem, norēķinu veidiem un kārtību, līgumu darbības periodu un izbeigšanas nosacījumiem.

Vienlaikus projektā izvērtēti pakalpojumu sniedzēju patērētājiem piedāvātie līgumi, konstatējot tādus pārkāpumus kā nesamērīgs līgumsoda apmērs, līgumsoda piemērošana bez noslēgta līguma, nesamērīgi garš brīdinājuma termiņš par līguma izbeigšanu, norēķinu veidu izvēles iespējas un papildus maksa par konkrēta norēķina veida izvēli, kā arī atsevišķi komersanti sniedz neskaidru informāciju par pakalpojuma standarta cenu un cenu ar atlaidi.

Uzraudzības aktivitāšu rezultātā panākts, ka pēc PTAC aicinājuma novērsti 90% no konstatētajiem pārkāpumiem.

PTAC informēja, ka, ņemot vērā pārbaudēs konstatēto, veiktos uzraudzības pasākumus pie lielākajiem nozares komersantiem, kā arī uzraudzības rezultātus, kopumā situācija konkrētajā nozarē ir uzlabojusies, informācija kļuvusi skaidrāka, kā arī novērstas nepilnības un neatbilstības līgumos.

PTAC aicina patērētājus ievērot padomus, slēdzot līgumu vai iegādājoties abonementu sporta kluba pakalpojuma saņemšanai. Plašāk ar minēto informāciju iespējams iepazīties PTAC mājaslapā.