Šoreiz Valsts valodas centrs vēršas ne tik daudz pie nācijas, kā pie reklāmu veidotājiem - tur neesot kārtības ar akurātiem locījumiem, saukļos ziņojot par produktiem.

Valodas centrs iesaka, kā latviski pareizāk lietot vairāku populāru gardumu nosaukumus 29

Sabiedrība
2016. gada 25. jūlijā 23:31 2016. gada 25. jūlijā 23:31
Preču, produktu vai pakalpojumu nosaukumiem jābūt pareizi locītiem, īpaši tas attiecas uz reklāmām.

Centrs izvērtējis dažādu preču, produktu un pakalpojumu reklāmu tekstos lietotās latviešu valodas pareizību - piemēram, "baudīt saldējumu "Pols"", "nogaršot sieriņus "Kārums"", "nopirkt cepumus "Selga"" un tamlīdzīgi.

"Izlaižot raksturotāj­vārdu, attiecīgā locījumā lietojams īpašvārdiskais nosaukums, piemēram, "Kāruma" garša ir neatvairāma, nopērc "Selgu", ēd "Polu", dzer "Fantu" un laimē balvu. Turpretī nav pieņemami šos nosaukumus iesaistīt teikumā, nesaskaņojot lietvārdu locījumu formas, uzsver VVC.

Latviešu valodā esot nepareiza prakse veidot, piemēram, televīzijas reklāmas tekstu "Bērnība sākās ar Pols", radot maldīgu iespaidu, ka tās ierunātājs pietiekami labi neprot latviešu valodu. Norādītā saukļa vietā jābūt gramatiski pareizam tekstam "Bērnība sākās ar saldējumu "Pols"" vai "Bērnība sākās ar "Polu"".

VVC ir Tieslietu ministrijas pakļautībā esoša iestāde, kura dibināta 1992.gadā. Centrs nodrošina Valodu likuma izpildi, īstenojot valsts politiku, kā arī uzraugot un kontrolējot normatīvo aktu ievērošanu valsts valodas jautājumos, tādējādi nodrošinot latviešu valodas saglabāšanu, aizsardzību un attīstību.

BNS/Foto: Ieva Lūka/Evija Trifanova/LETA/Shutterstock

Citi šobrīd lasa

Kā tas iespējams? Trampa vedekla jau nedēļu pēc dzemdībām atkal slaida! 9
Murgs nakts garumā: „airBaltic” ceļu no Rīgas līdz Tallinai noorganizē desmit stundās ar netīru autobusu 23
Slovēnijas izlases spēlētājs Rendolfs pēc konflikta ar Porziņģi saņēmis nāves draudus 20
Skatīt visus komentārus