Ainavu arhitekte Helēna Gūtmane uzsver, ka Barona ielas ideja - autovadītājiem jājūtas kā ciemos.

Ainavu arhitekte par Barona ielas idejisko pusi: autovadītājiem jājūtas kā ciemos 50

Sabiedrība
2016. gada 7. septembrī 16:36 2016. gada 7. septembrī 16:36
Krišjāņa Barona ielas ideja paredz, ka autovadītājiem tajā jājūtas kā ciemos, pastāstīja ainavu arhitekte un Barona ielas ietves dizaina veidotāja Helēna Gūtmane.

Viņa skaidroja, ka, strādājot pie seguma maiņas, nebija iespējams pārnest borta akmeņus, tādēļ tika izteikti dažādi piedāvājumi sašaurināt ielu, tostarp atdalīt joslas. "Rīgas vēsturiskajā centrā, īpaši Barona ielā, kur cilvēki tāpat kā Tērbatas ielā staigā, (..) mašīna ir viesis – tā nedrīkst pārsniegt 30 kilometrus [stundā]. (..) Arī šeit mēs lēnā garā pieradīsim, ka vēsturiskais centrs, īpaši tādas ielas kā Tērbatas iela, kā Barona iela, kā Alberta iela, kā Antonijas iela - ka tādās ielās lēna satiksme ir prioritāte. Drīkst būt mašīnas, bet tās nav prioritāte," skaidroja Gūtmane, uzsverot, ka autovadītājiem un arī velobraucējiem ir uzskats, ka tiem ir tiesības "dragāt" pa Rīgas ielām.

Tāpat viņa pastāstīja, ka materiālu izvēle un ieklāšanas veids ielai izvēlēti, lai radītu vienotu plūsmu starp ietvēm un brauktuvi. "Materiāla krāsu apstrādes veids ir līdzīgs labiekārtojuma joslai tikai tam ir cits izmērs. Un viens no tiem negatīvajiem komentāriem, neba man pozitīvs, bija, ka viens cilvēks pateica: "Kas tas ir? Vispār vairs nevar saprast, kur ir ietve, kur brauktuve?". Tas ir tas efekts, kuru es gribēju panākt - lai mašīnas justos ciemos," pauda ainavu arhitekte.

Jau ziņots, ka sociālajos tīklos "Twitter" un "Facebook" novērots, ka vairāki to lietotāji pauduši neizpratni par jaunā ietves seguma dizainu, dažiem norādot, ka ietves segumam izmantoti dažādu materiālu pārpalikumi. Savukārt kāds cits uzsvēris, ka segums, kurš paredzēts, lai atvieglotu neredzīgo pārvietošanos, esot ieklāts nepilnīgi.

Tāpat vēstīts, ka Rīgā vairākās ielās notiek remontdarbi, no kuriem lielāko daļu Rīgas dome solīja pabeigt līdz šā gada 1.septembrim. Pabeigt bijis paredzēts arī ietves pie skolām. Savukārt pārējo ietvju remontu paredzēts noslēgt septembra pirmajā nedēļā

Ietves atsevišķos Brīvības ielas posmos tikšot pabeigtas līdz 8.septembrim. Savukārt posmā no Čaka ielas, kur notiek arī darbi ar komunikācijām, tie varētu ritēt vēl visu septembri.

BNS/Foto: Edijs Pālens/LETA

Citi šobrīd lasa

Šī 18 gadus vecā vācu vieglatlēte tiek saukta par pasaules seksīgāko sportisti 15
Teju 10 miljonu gadu sens atradums varētu “pārrakstīt” cilvēces vēsturi 17
Kaislības Krievijā: žurnālisti Boženu Rinsku izmisumā noved tas, ka viņas vīrs strādās pie Sobčakas
Skatīt visus komentārus