Neiekrīti! Kā uzņēmēji mūs smalki aptin ap pirkstu un izmāna bargu naudu
Cilvēki grib ietaupīt, bet nereti tikai pārmaksā. Skarba patiesība.
Sabiedrība
2016. gada 13. septembris, 10:18

Neiekrīti! Kā uzņēmēji mūs smalki aptin ap pirkstu un izmāna bargu naudu

Jauns.lv

Patērētāju tiesības aizsardzības centrs (PTAC) dažādos kolektīvās iepirkšanās portālos ir konstatējis pārkāpumus saistībā ar netaisnīgiem līguma noteikumiem, pārkāpumus attiecībā uz informācijas sniegšanu, atteikuma tiesībām un citām netaisnībām pret patērētāju. Kā informē centrā, piemēroti sodi par kopējo naudas summu 51 735,72 eiro. PTAC arī sniedz dažādu shēmu piemērus, kā no mums izmāna naudu.

Lai iepirkšanās būtu veiksmīga un neradītu vilšanos, PTAC ir izstrādājis un aicina patērētājus ievērot padomus, iepērkoties šādās tirdzniecības vietnēs. 

Cena

Futbola vai volejbola bumba – konstatēta maldinoša informācija par preces sākotnējo cenu un piemēroto atlaidi, kad maldinoši norādīta bumbas sākotnējā cena 14,00 eiro un atlaide 46%, jo šāda parastā cena nav eksistējoša, tā kā preces pārdevējs vienlaikus ir e-kupona pārdevējs, tomēr tas netirgo minētās preces mazumtirdzniecībā, proti, nav reģistrēta darbības struktūrvienība, kā arī nav reģistrēts kases aparāts vai kases sistēma.

Atpūta -  konstatēta maldinoša informācija par preces piedāvājuma patieso cenu, jo patērētājam nav iespējams iegādāties pakalpojumu par norādīto zemāko cenu, neveicot papildus piemaksas par ekskursijām, lai gan interneta vietnē sadaļā “Atpūta” publicēts piedāvājums “Lieldienu brīvdienas Pizā! Ceļojuma ar tiešo reisu no Rīgas, 349 €”, un sākotnēji vietnē pie piedāvājuma norādīta viena cena. 

Atverot piedāvājumu, pie tā norādīts cenu diapazons “no” – “līdz”, un secināms, ka, lai iegādātos kuponā norādīto piedāvājumu, patērētājam ir jāpiemaksā vai nu par 4 obligātajām ekskursijām, vai arī nakšņošanu viesnīcā. Tādējādi patērētājam nav iespējams iegādāties komplekso tūrisma pakalpojumu par sākotnēji norādīto zemāko cenu, jo jebkurā gadījumā būs jāpiemaksā noteikta maksa.

Apraksts.

Uztura bagātinātājs – konstatēts maldinošs preces apraksts, kad uztura bagātinātāja piedāvājuma aprakstā izmantotas neatbilstošas veselīguma apgalvojumi, tādējādi maldinot patērētājus par produkta īpašībām, kas patiesībā tiem nepiemīt, proti, spējām novērst saslimšanas vai ārstēt noteiktas slimības. 

Piemēram, uztura bagātinātājam “Čavanpraš Dabur”, kuram piedēvēti nepatiesi apgalvojumi par to, ka šis produkts novērš klepu, saaukstēšanos, infekcijas un tas stiprina imunitāti.

Termiņš

Solārija pakalpojumi – konstatēta maldinoša informācija par piedāvājuma spēkā esamības termiņu, kad sākotnēji norādīts, ka solārija pakalpojumi par noteikto cenu būs pieejami tikai vienu dienu, bet nākamajā dienā norādīts, ka piedāvājums ir atkal spēkā vienu dienu. Tā tas notiek ilgstošā laika periodā.

Piedāvājuma apjoma palielinājums. 

Viesnīca – konstatēta maldinoša informācija par piedāvājuma apjomu, kad sākotnēji norādīts, ka izmitināšanas pakalpojuma piedāvājumā maksimālais pieejamais kuponu skaits ir 90, bet, turpinot piedāvājumu, kuponu skaits palielināts līdz 125.

PTAC ieteikumi patērētājiem, iepērkoties kolektīvās iepirkšanās portālos:

Pirms iegādājies preci vai pakalpojumu kolektīvās iepirkšanā portālā,  pievērs uzmanību informācijai par pašu iepirkšanās portālu. Uzmanība būtu jāpievērš tādām detaļām kā juridiskais nosaukums, reģistrācijas numurs, kontaktinformācija. Tāpat arī rūpīgi apskati, vai arī preces pārdevējs ir norādījis informāciju par sevi.

Īpaši uzmanīgi iepazīsties ar pakalpojuma aprakstu un citu sniegto informāciju, ja kolektīvās iepirkšanās portālā vēlies iegādāties komplekso tūrisma pakalpojumu. 

Ņemot vērā, ka kupona iegāde kolektīvās iepirkšanās portālā ir uzskatāma par distances līgumu, arī šajā gadījumā patērētājam ir tiesības pārdomāt un atkāpties no līguma 14 dienu laikā no kupona iegādes brīža. 

Pakalpojumam vai precei, kas iegādāti kolektīvās iepirkšanās portālā, ir jāatbilst tam, kas tika piedāvāts, tātad tam jābūt atbilstošam pakalpojuma vai preces aprakstam, ar ko PTAC aicina rūpīgi iepazīties pirms pakalpojuma vai preces iegādes. Tāpat PTAC brīdina, ka virsraksti un attēli var maldināt patērētāju!

Izmantojot kuponu, neaizmirsti vienmēr paņemt vai pieprasīt no pārdevēja/pakalpojumu sniedzēja darījumu apliecinošu dokumentu, piemēram, kases čeks, stigrās uzskaites kvīts. Tas būs nepieciešams, ja radīsies strīdus situācija, piemēram, ja ar kuponu iegādātā prece vai pakalpojums būs līguma noteikumiem neatbilstošs. 


Kasjauns.lv/Foto: Evija Trifanova/LETA