Torņakalnā būs vēl viena autoosta
Izbūve paredzēta Torņakalna apkaimē, teritorijā starp Vilkaines ielu, Vienības gatvi (attēlā) un Jelgavas ielu.
Sabiedrība
2016. gada 6. oktobris, 06:54

Torņakalnā būs vēl viena autoosta

Jauns.lv

Rīgas dome Torņakalnā ir iecerējusi uzbūvēt transporta mezglu, kas apvienos reģionālo autoostu, autostāvvietu, piebraucamo ceļu un savienojumu ar Torņakalna dzelzceļa staciju.

Ideja par šāda satiksmes mezgla veidošanu Pārdaugavā ir apspriesta jau gadiem, taču līdz ieceres īstenošanai nekad nav nonākušas. Piemēram, jau 2007. gada pavasarī domē runāts par 200 000 latu piešķiršanu, lai piesaistītu starptautiskus konsultantus Pārdaugavas transporta infrastruktūras plānošanā.

Tagad dome par 290 000 eiro plāno slēgt līgumu par transporta mezgla būvprojekta izstrādi. Izbūve paredzēta Torņakalna apkaimē, teritorijā starp Vilkaines ielu, Vienības gatvi un Jelgavas ielu.

Plānots izveidot jaunu ielu 680 metru garumā, savienojot Jelgavas un Teodora Hermanovska ielas un radot priekšnoteikumus arī Latvijas Universitātes attīstības plānu nodrošināšanai.

Projekts paredz arī autoostas laukuma un ēkas būvniecību. Plānots izveidot stāvparku aptuveni 300 vieglajiem auto. Tāpat tiks izskatītas iespējas izbūvēt Teodora Hermanovska ielas tuneli zem Rīgas–Jelgavas dzelzceļa līnijas. Projektu attīsta sadarbībā ar Satiksmes ministriju, "Latvijas dzelzceļu", "Rīgas Starptautisko autoostu", SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" un citiem partneriem.

Pilsētas attīstības departamenta direktors Dzintars Balodis norādījis, ka šis plāns pamatojas uz Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģiju līdz 2030. gadam, kur transporta infrastruktūras uzsvars likts uz centra daļas atbrīvošanu no tranzīta satiksmes, lai pasažieri sasniegtu dažādas apkaimes, neizmantojot pilsētas centru kā tranzītzonu.

Tāpat šīs teritorijas attīstība notiek kontekstā ar Latvijas Universitātes teritorijas perspektīvu, kas paredz līdz 2023. gadam Torņakalnā izveidot akadēmisku centru jeb augstskolas pilsētiņu, kā arī ņemot vērā Nacionālās bibliotēkas atrašanās vietu un 'Rail Baltica" ieviešanu.

Projektu plānots īstenot vairākos posmos līdz 2023. gadam, piesaistot Eiropas Savienības Kohēzijas fonda un Rail Baltica finansējumu.

BNS/Foto: Rebeka Žeire/LETA