Ja bērns ir aptaukojies, stingri ir ierobežojami visu veidu saldumi, čipsi, sāļās uzkodas, fast food, limonādes.

11 gadus vecai meitai 52 kg. Tā ir nopietna aptaukošanās! 86

Bērni
2016. gada 17. februārī 08:07 2016. gada 17. februārī 08:07
"Manai meitai 52 kilogrami, taču viņai ir 11 gadi, viņas augums ir 152 cm. Viņai ir diezgan paliels vēders, uz diētas bērnu arī negribas likt, ar fiziskajām aktivitātēm ir tā, ka viņa apmeklē jogu vienreiz nedēļā. Ko darīt?" vaicā kāda portālā mammam.lv/tetiem.lv reģistrētā mamma.

Atbild uztura speciāliste Ksenija Andrijanova:

"Jūsu meitiņai nav vienkārši liekais svars – tā ir aptaukošanās, kas vēlāk var izraisīt nopietnas veselības problēmas, tāpēc svara samazināšanas pasākumi jāsāk nekavējoties. Ļoti ieteicama ir uztura speciālista klātienē un individuālās ēdienkartes sastādīšana, jo bērnam ir gan jāsamazina svars, gan jānodrošina augošais organisms ar visām vajadzīgām uzturvielām.

Svara samazināšana nenozīmē „iešanu uz diētas”.

Tagad Jums ir jārīkojas 3 virzienos:

1) pakāpeniskā pāreja uz veselīgu uzturu,

2) neveselīgu uztura ieradumu izkaušana,

3) optimālās fiziskās aktivitātes.

Jums ar meitiņu ir nopietni jāparunā, viņai saprotamajā valodā jāizskaidro, ka liekais svars nākotnē rādīs problēmas ar veselību, izskatu, privāto dzīvi. Dienā ir jābūt 5 ēdienreizēm: jāēd bieži, bet mazām porcijām. Jābūt brokastīm, pusdienām, vakariņām un divām starpēdienreizēm – uzkodām. Regulārās ēdienreizes aktivizē vielmaiņu un uztur sāta sajūtu.

Kādi produkti jāizvēlas?

Liesus piena produktus (piens, biezpiens, kefīrs ar zemu tauku saturu), pēc iespējas vairāk svaigu dārzeņu (salātiem liekam klāt 1 karoti olīveļļas, nevis krējumu vai majonēzi), liesu gaļu, zivis. Ieteicamais gaļas termiskais apstrādes veids – vārīšana, sautēšana, cepšana cepeškrāsnī bez taukvielām. Lielāko daļu pusdienu šķīvja jāaizņem dārzeņu salātiem. Stingri ir ierobežojami visu veidu saldumi, čipsi, sāļās uzkodas, fast food, limonādes. Kā uzkodas jāpiedāvā sagriezti svaigi dārzeņi, augļi, rieksti (ne vairāk kā pussauja riekstu dienā). Ļoti ieteicamas ir dārzeņu zupas, kas rāda sāta sajūtu un satur maz kilokaloriju.

Diemžēl ar vienu jogas nodarbību nepietiek. Slodzei jābūt regulārākai, vismaz 3 reizes nedēļā, 45 – 90 min. Ieteicama ir tā saucamā aerobā slodze – skriešana vai skrejceliņš, riteņbraukšana vai velotrenažieris, peldēšana. Lai bērns slodzi uztver ar baudu, var papildus piedāvāt dejas vai aerobiku."

Mammamuntetiem.lv / Foto: Shutterstock

Citi šobrīd lasa

Visilgākā laulība Lielbritānijā: mīlnieku pāris kopā jau 80 gadu 2
Hamburga kļūst par pirmo pilsētu pasaulē, kas sāk cīņu pret vienreizējām kafijas krūzēm 12
Ogres vidusskolā vīrietis ļaujas kaislībai un sagādā baudu strādniekiem 25
Skatīt visus komentārus