foto: Vida Press
Kuri ir pasaules ietekmīgākie modes blogeri
Mode
2018. gada 30. augusts, 06:33

Kuri ir pasaules ietekmīgākie modes blogeri

Anita Sedliņa

Pastaiga

Kad pirms nedaudz vairāk nekā desmit gadiem tapa pirmie modes blogi, tā bija industrijas revolūcija – izvesta globālajā tīmeklī, mode kļuva pieejama ne tikai drukāto žurnālu lasītājiem vien. Tagad blogeri un influenceri ne tikai demonstrē savu stila izjūtu un viedokli, bet arī nodarbojas ar biznesu. Ja runājam par pasaules ietekmīgākajiem blogeriem, – ar ļoti iespaidīgu. Pēdējās desmitgades īpašākās personas modes virtuālajā vidē – mūsu apskatā.

Kas ir kas

Kā zināms, blogeri ir tie, kuri savu personisko viedokli pauž mājaslapas, bloga ierakstu vai vloga formātā, un šobrīd atkarībā no sekotāju skaita tiek klasificēti mikro (500 – 10 000 sekotāji), makro (10 000 – miljons) un mega blogos (vairāk par miljonu). Vadošajiem blogeriem tas ir pilnas slodzes darbs, visbiežāk ar lielu komandu un parasti ar apmaksātu saturu.

Influencere faktiski ir It-girl jaunais apzīmējums. Tās ir sabiedrības dāmas, kuras kļuvušas populāras un ietekmīgas, pateicoties savam stāvoklim sabiedrībā – kā Parisa Hiltone – vai mērķtiecīga darba rezultātā – kā Kima Kardašjana. Influencerēm (-iem) blogot nav obligāti. Pietiek arī ar Instagram platformu. Influenceri ir kā nišas slavenības, faktiski – zīmoli, kuri ar noteiktiem produktiem reklamē savu dzīvesveidu sociālajos tīklos.

Lai gan lielākā daļa blogeru sava ievērojamā sekotāju skaita dēļ tiek atzīti par ietekmētājiem – tātad influenceriem, lielākā daļa influenceru nav blogeri. Abu pušu lielākā atšķirība ir biznesa modelis. Kamēr blogeri raksta par zīmoliem, produktiem utt. un veido stailingus no sava skatu punkta, influenceri atspoguļo savu dzīvesveidu un to, kā reklamējamie produkti tajā iekļaujas.

ASV jautājums par influenceriem ir atrisināts likumdošanā: ja viņi reklamē kādu produktu sociālajos tīklos, ierakstā ir jānorāda, ka tas ir apmaksāts reklāmas projekts. Diemžēl Latvijā pagaidām šāda regulējuma nav.

foto: Vida Press

Chiara Ferragni

www.theblondesalad.com, Instagram.com/chiaraferragni

31 gadu vecā milāniete Kjāra Ferranji savu blogu izveidoja vēl pirms Instagram laikmeta – 2009. gadā, kad pasaule tikai nupat bija sākusi runāt par modes blogeru fenomenu. Pēc sešiem gadiem viņas ietekme bija tik pamanāma, ka par viņu jau rakstīja prestižais izdevums Harvard Business Review.

foto: Vida Press

“Influenceri demonstrē savu personīgo attieksmi pret modi, kamēr stilisti un redaktori pārstāv žurnāla viedokli. Mediju darbiniekus ciena par modes zināšanām un viedokli, bet influencerus par dzīvesstilu, kas ir vairāk nekā tikai mode,” tā domā Kjara. Viņa savus 13 miljonus Instagram sekotāju priecē ar stilīgu ceļojumu, ballīšu un tērpu fotogrāfijām, mājaslapas satura uzturēšanai algo 20 darbinieku komandu, ir izveidojusi savu apģērbu un aksesuāru zīmolu Chiara Ferragni un sadarbojas ar modes gigantiem, sākot no Guess un beidzot ar Gucci.

“Savas dzīves notikumos instagramā dalos ļoti dabiski un spontāni. Ja neko nepublicēju, tātad esmu aizņemta ar kaut ko citu, un nejūtos par to vainīga. Vēlos, lai manā darbā būtu jūtams vieglums un nepiespiestība.”

foto: Vida Press

Danielle Bernstein

www.weworewhat.com, Instagram.com/ weworewhat 

25 gadus vecajai Longailendas iemītniecei Danielai Bernstainai ir 1,8 miljoni sekotāju Instagram, un gadās, ka zīmoli ir gatavi maksāt pat 20 000 dolāru par vienu publikāciju viņas profilā. Blogs We Wore What tika izveidots 2010. gadā un sākumā atspoguļoja tikai Danielas personīgo stilu, tagad tajā ir arī interjera dizaina un vīriešu modes sadaļa.

foto: Vida Press

Bizness ir bizness – vairums Danielas ierakstu ir apmaksātas reklāmas, kas piedāvā daudz ko, sākot no modes un beidzot ar ūdens pudelēm.

foto: Vida Press

Kad 2016. gadā Bernstaina izveidoja modes zīmolu Second Skin Overalls, pirmajās trijās stundās viņas kombinezoni tiešsaistē nopelnīja 70 000 dolāru. Vēl viņa rada apavu līniju Archive Shoes. “Mamma vienmēr atgādina – neaizmirsti, ka šī nav reālā dzīve! Taču, ziniet, es ļoti smagi strādāju pie tās.”

foto: Vida Press

Julia Engel

www.galmeetsglam.com, Instagram/ juliahengel

Džūlija Engela savu ikdienas stila blogu Gal Meets Glam sāka rakstīt 2011. gadā, kad vēl studēja koledžā. Vēlāk jaunā sieviete konstatēja, ka blogs, kuru viņa veido vakaros un nedēļas nogalēs, ļauj nopelnīt vairāk nekā pilnas slodzes darbs.

foto: Vida Press

Tādēļ 2013. gadā viņa no darba aizgāja un atzīstas: “Tā bija pareizā izvēle, lai arī sākumā šķita biedējoša.”

foto: Vida Press

Ne velti pērn žurnāls Forbes Engelu iekļāvis jaudīgāko modes ietekmētāju topā. Viņa ir sadarbojusies ar zīmoliem Torry Burch, Tiffany & Co un Nordstrom un ir izveidojusi savu modes līniju Gal Meets Glam Collection.

foto: Vida Press

“Kopš blogs ir mans darbs, es strādāju visu dienu un katru dienu, septiņas dienas nedēļā. Kopš mirkļa, kad atveru acis no rīta, līdz brīdim, kad tās aizveru vakarā. Tipiska darba diena sastāv no e-pastiem, sociālo mediju pārvaldīšanas, sapulcēm un telefona zvaniem, fotosesijām, tekstu rakstīšanas un iedvesmas meklējumiem,” Džūlija pierāda, ka blogot ir tāds pats darbs kā jebkurš cits.

foto: Vida Press

Gabi Gregg

www. gabifresh.com, Instagram.com/gabifresh

Apaļīgā Gabija Grega sāka blogot 2008. gadā, bet populāra kļuva pēc četriem gadiem, kad, atmetusi kompleksus, blogā nopublicēja savas fotogrāfijas bikini peldkostīmā. Viņa bija pabeigusi starptautisko attiecību studijas un sapņoja par rakstīšanu žurnālam Teen Vogue.

foto: Vida Press

“Lietojot internetu arvien aktīvāk, uzzināju par ķermeņa pozitīvisma kultu, plus izmēra sieviešu forumiem un to, ka mode interesē arī sievietes, kuru ķermenis pārsniedzis 12. izmēru.”

foto: Vida Press

Tad Gabija saprata, ka internetā ir vieta arī viņai. Pēc piepelnīšanās ar Google reklāmām un retiem apmaksātajiem ierakstiem viņa pieņēma pirmo lielo iespēju – darbu MTV sociālajos tīklos un pārcēlās uz dzīvi Ņujorkā.

Teju tūlīt radās iespēja rakstīt par lielizmēru modi žurnālā InStyle, Gabija kļuva par zīmola Eloquii vēstnieci un radīja peldkostīmu kolekciju GabiFresh sadarbībā ar zīmolu Swimsuits For All.

foto: Vida Press

Jenn Im

Youtube.com/Jenn Im, Instagram.com/imjennim

Viena no pazīstamākajām modes vlogerēm kanālā Youtube ir Džena Ima no Losandželosas. Astoņus gadus vecais vlogs, kuram ir vairāk nekā divi miljoni sekotāju, ir veltīts skaistumkopšanas jautājumiem un pievēršas arī diskusijām par karjeru un ģimeni.

foto: Vida Press

“Esmu lepna par to, ka, pateicoties savai tiešsaistes karjerai, spēju gan apmaksāt mācības koledžā, gan iegādāties māju. Youtube ir mans sapņu darbs, kurā nav nekādu ierobežojumu – viss ir atkarīgs tikai no manis pašas.”

foto: Vida Press

Sarežģītākais, protams, ir nošķirt šādu darbu no personiskās dzīves. “Kopš esmu vlogere, neesmu bijusi atvaļinājumā. Digitālā pasaule nekad neguļ, tajā visu laiku ir jābūt klāt un aktuālam.” Džena uzsver, ka svarīgākais ir sekotāju uzticēšanās, tādēļ viņa sadarbojoties tikai ar zīmoliem, kuriem pati tic. Un būtiskākais no tiem ir pašas radītais zīmols – 2017. gadā izveidotā modes līnija Eggie.

foto: Vida Press

Susanna Lau

www.stylebubble.co.uk, Instagram.com/susiebubble

Oriģinālākā modes blogere ir 35 gadus vecā Suzana Lau no Londonas, kura ierakstu vietni Style Bubble izveidoja jau 2006. gadā, blogu kultūras sākuma stadijā. Paralēli viņa strādājusi portālā Dazed un bijusi spiesta atteikt finansiāli izdevīgiem projektiem, jo nevarēja atļauties vēl vairāk pagarināt savu 12 stundu darba dienu.

foto: Vida Press

Pēc četriem gadiem viņa pameta Dazed Digital redaktores amatu un pilnībā pievērsās blogam, kurš atšķirībā no kolēģu radītajiem piedāvā plašus pārdomu izklāstus, personisko pieredzi un modes novērojumus ar akcentu uz jauniem un vēl nezināmiem talantiem.

foto: Vida Press

Suzana Lau kā brīvmāksliniece sadarbojas ar žurnāliem Elle, W, Vogue, 10, The Daily Rubish un Dazed Digital, arī zīmoliem Gap, Dr. Martens, Giorgio Armani un Selfridges, strādā pie savas grāmatas izdošanas un tagad, kad modes industrijā aizvadījusi jau 12 gadu, par vienu projektu var pieprasīt 13 000 dolāru. Kas ir tas, ko viņa pārdod? “Tas nav nekas taustāms. Mans redzējums, noteikta gaume, modes dokumentēšanas un prezentēšanas veids,” atbild virtuālās modes veterāne.

foto: Vida Press

Nicolette Mason

nicolettemason.com, Instagram.com/nicolettemason

Nikoleta Meisone ir vēl viena lielizmēru modele, kam izdevies veiksmīgi startēt industrijā, kuras estētiskās normas pieprasa citus auguma apjomus.

foto: Vida Press

“2008. gadā izveidoju blogu, lai man būtu sava privātā telpa, kurā demonstrēt dizaina pasaulē notiekošo. Kad ierakstiem pievienoju pašas ceļojumu fotogrāfijas, sapratu, ka personiskāks saturs cilvēkus aizrauj vairāk.”

foto: Vida Press

Nikoleta šobrīd ir viena no ietekmīgākajām plus izmēru tirgus balsīm, konsultē zīmolus Target un Barbie, ir rakstījusi žurnālam Marie Claire, radījusi kolekcijas sadarbībā ar līnijām ModCloth un Addition Elle, bet 2017. gadā izveidojusi savu apģērbu zīmolu Premme.

foto: Vida Press

“Lielāko darba dienas daļu pavadu, konsultējot citus autorus un rakstot žurnālam Teen Vogue un portālam Refinery29. Man ir paveicies, katra manas dzīves diena ir citāda un aizraujoša.”

foto: Vida Press

Leandra Medine

manrepeller.com, Instagram/ leandramcohen

Kad Ņujorkas žurnāliste, rakstniece un humoriste Leandra Medine 2010. gadā izveidoja blogu Man Repeller, viņas iecere bija radīt tiešsaistes CV ar neatkarīgu viedokli par stilu, kas palīdzētu tikt pie sapņu darba žurnālā New York Magazine. Bet jau pēc gada Leandra saprata, ka blogs ir reāls bizness pats par sevi.

foto: Vida Press

“Man aizvien uzdzen šermuļus apzīmējums influenceris, jo ar to parasti domā pārdotu cilvēku, kurš tirgo nereālu dzīvi. Taču tas ir novecojis uzskats.

foto: Vida Press

Ja tu pieņem naudu, tu neesi nopirkts, nopirkts esi tad, ja naudas dēļ ziedo savu redzējumu,” tā spriež blogere, kura Man Repeller kvalitāti nodrošina, algojot 15 darbiniekus. 

foto: Vida Press

Aimee Song

www.songofstyle.com, Instagram.com/songofstyle

Eimija Songa sāka blogot pirms astoņiem gadiem, kamēr Sanfrancisko studēja interjera arhitektūru. Blogs, kurā viņa plānoja demonstrēt savus dizaina uzskatus un portfolio, izauga par personīgā stila un dzīvesveida lappusi Song of Style, ko papildina Instagram konts ar 4,8 miljoniem sekotāju.

foto: Vida Press

Viņa ir sadarbojusies ar zīmoliem True Religion, Lacoste, Bloomingdales un Levi’s, radījusi kolekciju džinsu zīmolam 7 For All Mankind, bijusi Chloé, Giorgio Armani Beauty, Dior un Revolve zīmolu vēstnese, publicējusi stila padomu grāmatu, izveidojusi interjera dizaina uzņēmumu Song of Style Design, rotu līniju Song of Style un apģērbu zīmolu Two Songs.

foto: Vida Press

Eimija Songa ir plaši pazīstama arī ārpus modes industrijas, taču savus sasniegumus mērot nevis sekotāju skaitā, bet faktos, lepojas, ka viņai ir izdevies savākt 88 000 dolāru labdarības akcijā Charity: Water, un vēl ar to rītu, kad “Rianna man atsūtīja personīgu vēstuli instagramā”.

foto: Vida Press

Bryan Yambao

www.bryanboy.com, Instagram.com/bryanboycom

Ja stila blogeriem būtu krusttēvs, tas būtu viņš – slavenību modes un stila blogeris Braiens Grejs Jambao ar pseidonīmu Bryanboy ir modes industrijas ietekmīgākā bloga autors. Blogs tapa 2004. gadā Filipīnās kā 22 gadus veca, pašnodarbināta web dizainera ceļojuma dienasgrāmata.

foto: Vida Press

Taču tajā publicētajiem ierakstiem par  tipiskajām jauniešu padarīšanām – ballītēm, alkoholu, modi, draugiem – uzmanību pievērsa izdevums New York Post, un 2005. gadā tika publicēts raksts, kas Braienu padarīja pazīstamu un palīdzēja puisim radīt savu on-line identitāti. “Tolaik viss notika ļoti dabiski. Viss bija balstīts uz savstarpējām attiecībām, un nevienu neinteresēja sekotāju skaits vai lietderības koeficients.”

foto: Vida Press

Starptautiskā slava auga pēc 2008. gada video podkāsta Leave Marc Jacobs Alone (Lieciet mierā Marku Džeikobsu) un dizainera atbildes – Džeikobss radīja somu BB blogera vārdā. Kopš tā laika viņš ir sadarbojies ar zīmoliem Gucci, Prada, Loewe, Valentino, Ralph Lauren, Diet Coke, American Express un pabijis America’s Next Top Model žūrijas sastāvā, bet blogs tiek izmantots tikai tiešraidēm un sponsorētajiem ierakstiem.

foto: Vida Press

Braiens ir viens no retajiem blogeriem, kurš strādā individuāli – bez tekstu rakstītājiem vai pilna laika fotogrāfiem. “Man ir bijušas iespējas blogu paplašināt. Bet es nevēlos pazaudēt savu personisko pieskārienu, mana valūta ir mana balss,” uzsver slavenais blogeris. “Dažkārt, čatojot ar Suziju Lau, apspriežamies par to, kas mūs sagaida nākotnē. Mūs nodarbina jautājums, cik ilgi vēl būsim aktuāli un cik ilgi būsim industrijai interesanti. Vai jau esam daļa no vēstures? Ir sajūta, ka muļķojam cilvēkus un ka jau rīt šī izlikšanās tiks atklāta,” viņš godīgi piebilst...

Modes pasaules ietekmīgākie blogeri - kā viņi izskatās

gallery icon