foto: LETA
32 000 pacientu gadā - tāds ir skaits, kas neatnāk uz vizīti Austrumu slimnīcā, pat onkoloģijas centrā
Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīca "Gaiļezers".
2018. gada 21. oktobris, 15:32

32 000 pacientu gadā - tāds ir skaits, kas neatnāk uz vizīti Austrumu slimnīcā, pat onkoloģijas centrā

LETA

Rīgas Austrumu klīniskajā universitātes slimnīcā gadā uz konsultācijām bez brīdinājuma neierodas apmēram 32 000 pacientu, pavēstīja slimnīcas pārstāve Inguna Potetinova.

Viņa skaidroja, ka Austrumu slimnīcā kopējais apmeklētības procents šī gada pirmajā pusgadā bija 86% no visiem ambulatori pierakstītajiem pacientiem, kas nozīmē, ka vidēji neatnāk 14%. "Tā kā esam lielākā valsts slimnīca, skaitliskā izteiksmē gadā tie ir apmēram 32 000 neatnākuši pacienti. Un šāds milzīgs skaits ir pat situācijā, kad slimnīcas darbinieki vairākas dienas iepriekš apzvana cilvēkus, atgādinot par pierakstu," stāsta Potetinova.

Vienlaikus viņa piebilda, ka šis "neatnākušo procents" svārstās starp dažādām specialitātēm. Piemēram, pie neirologiem, neiroķirurgiem un alergologa neatnāk pat 20-25%, bet salīdzinoši mazāk - tikai 5% no pierakstītajiem pacientiem - neatnāk uz konsultācijām pie reimatologiem, endokrinologiem un imunologiem.

Pēc Potetinovas paustā, slimnīca novērojusi, ka šī problēma pieaug atvaļinājumu laikā un vasarā, kad ārā ir karsts, kā arī tad, kad sākas vīrusu sezona.

Potetinova gan atzina, ka dažreiz pacientu rīcību ir grūti izprast, piemēram, Latvijas Onkoloģijas centrā septembrī neatnāca 16% pierakstīto pacientu, bet oktobrī jau uz pusi mazāk - 7%. Skaitliskā izteiksmē tās ir 1300 neapmeklētas vizītes septembrī un ap 600 - oktobrī.

Slimnīcas pārstāve norāda, ka šāda rīcība ir bezatbildīga attiecībā pret citiem ar onkoloģiju slimojošajiem pacientiem, kas pie ārsta varētu tikt ātrāk, turklāt speciālisti, kas bieži strādā gan ambulatori, gan stacionāri, ir spiesti tērēt savu laiku, sēžot un gaidot, kamēr viņa palīdzība nepieciešam citiem smagi slimiem pacientiem nodaļās.

Slimnīca arī pastāvīgi atgādina pacientiem informēt slimnīcu par savu neierašanos, ko var izdarīt gan zvanot, gan ātri un ērti aizpildot atteikumu internetā.

Jau ziņots, ka ar līdzīgām problēmām saskaras arī abas pārējās Latvijas universitāšu slimnīcas, proti, Bērnu klīniskā universitātes slimnīca un Paula Stradiņa klīniskā universitāte slimnīca.

Apkopotā Bērnu slimnīcas statistika par 2018.gada pieteikto un faktiski notikušo konsultāciju skaitu no janvāra līdz oktobrim liecina, ka 14% jeb gandrīz 23 000 pacientu ar ģimenēm nav ieradušies uz pieteiktajām konsultācijām, iepriekš par to nebrīdinot. Savukārt Stradiņa slimnīcā uz konsultācijām bez brīdinājuma neierodas aptuveni 10% pacientu.