foto: LETA
Cilvēkiem palicis mazāk naudas: "Februārī mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājies par 0,4%"
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā.
Bizness un ekonomika
2024. gada 28. marts, 16:08

Cilvēkiem palicis mazāk naudas: "Februārī mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājies par 0,4%"

Ziņu nodaļa

Jauns.lv

Februārī, salīdzinot ar pagājušo gadu šajā pašā laika periodā, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,4%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie dati salīdzināmajās cenās.

Pārtikas preču mazumtirdzniecība palika nemainīga, nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,5%, autodegvielas - palielinājās par 1,7%.

Salīdzinot ar 2023. gada februāri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu (par 9,4%), mājsaimniecības elektroierīču (par 9,1%) un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 7,3%).

Apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 24,3%), un to ietekmēja atsevišķu uzņēmumu saimnieciskās pamatdarbības veida maiņa, metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 10,3%) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 5,3%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 2,2%.

2024. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,6%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,4%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 0,9%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 1,6%.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 4,7%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 4,6%) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 4,1%). Vislielākais apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 2,8%).

2024.gada februārī, salīdzinot ar janvāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 1,7%.