Auto un tehnoloģijas
2022. gada 15. februāris, 09:48

Auto ziņas: Honda HR-V paaugstina kvalitātes standartus 

Auto ziņas

Jauns.lv

Aptuveni pirms pusgada mums bija iespēja iepazīties ar jauno Honda HR-V. Tas notika Vācijā, un ļoti interesēja, kad mašīna nonāks pie mums, kā iejutīsies Latvijas ziemā, un cik tad tāds auto maksās? Šodien mums ir iespēja izbraukt ar HR-V labākajā komplektācijā, Kā to var pateikt? Tai priekšā ir tās BMW stila strīpas.

Ko tās īsti nozīmē, mēs vēl joprojām nezinām, taču izskatās varen stilīgi. Arī kopējais tēls jūtami atšķiras no iepriekšējās paaudzes modeļa, kam nākamgad apritētu 10 gadi. 

“Ja skatāties bildēs un nespējat atminēties, ko HR-V atgādina profilā, es pateikšu priekšā. Tā būtu varējis izskatīties kompaktklases krosovers no Saab. Durvju samērs ir līdzīgs pēdējam 9-5, aizmugure un lukturi arī atgādina zviedru gulbja dziesmu,” stāsta Normunds Avotiņš.

Honda bieži rīkojas citādi nekā pārējie japāņu autoražotāji. Reizēm tas nostrādā, reizēm - nē.

“Man interesē, kāpēc aizmugurējās sāndurvis ir tik garas? It kā šī būtu HR-V pagarinātā versija. Bagāžniekam no tā nav nekāda labuma. Tas ir tāds pats kā mazās klases krosoveram. Tātad atbilde būs aizmugurējos sēdekļos. Nu vai nav viens indiešu limuzīns? Paskat cik daudz vietas. Sēdeklis laikam arī bīdās....Nē, te ir tā Hondas īpašā vērtība, proti, Hondas patentētā Magic Seat sistēma, kas ir supervienkārša un efektīva.

Salons gan Hondai ir foršs. Smuka stūre, glīti sēdekļi. Šie ir vislabākie, bet bāzītē nav galīgi melni. Panelis ir augstāks, jauna multimēdija, bet saglabātas ierastas lietas. Ātrumkārbas svira ir tāda pati kā vienmēr - ne tur pogas, ne kaut kas grozāms. Vienkārši un skaidri.”

Tā kā vienīgais pieejamais spēka agregāts ir benzīna hibrīds, lāpstiņas zem stūres pārslēdz nevis ātrumus, bet gan rekuperācijas pakāpes - gluži kā elektromobilī.

“Klimata kloķīšu skaņa eleganta. Tā kā seifam. Un tā var dabūt vaļā bardačoku. Re laba lieta! Honda piedāvā savienot telefonu bez vadiem. Tā būtu labāk, jo ir ērta vieta bezvadu lādētājam. Vadu liekam nost un nekad vairs neaiztiekam.

Nonda HR-V nopērkama ar vienu vienīgu motoru - 131 ZS benzīna hibrīdu. Vairāk par vienu dzinēju nemaz nevajag, O, ļoti lieli spoguļi! Tas mūsdienās ir retums.”

Ar gāzes pedāli jāpaietas saudzīgi, jo ar pilnu gāzi, variatora vadīts, hibrīdmotors nikni rūc.

“Vēl ievēroju, ka vadītajam arī atlec labums no tā ka mašīna ir garāka nekā agrāk. Braukšana uzreiz līganāka.....un kas ir viena laba lieta, ko nevar Hondai atņemt - detaļu kvalitāte, attieksme pret sīkumiem ir citā līmenī nekā Toyotai, Nissan, Mazdai un citiem japāņiem. Honda joprojām tur to savu a la premium kanti.”

HR-V statusa tumšā puse ir cena. Kaut arī pieejams tikai ar priekšpiedziņu, krosovers nekādi neiznāk lētāks par 30 000 eiro.

“Tātad bāzes izpildījumā HR-V maksā 31 000. Bet tur šis tas trūkst, piemēram du bultais klimats. To tā kā gribās, tāpēc pakāpjamies solīti augstāk. Tas ir jau 33 000. Ja gribas visu ko modelis spēj sniegt, tad jāmaksā vismaz 36 000 eiro.”