Magoņa aizturēšanu varētu būt izprovocējuši igauņi, lēš eksperti
Augstais amats piedāvāts Sulevam Loo (pa kreisi), kurš savulaik bijis augsta ranga darbinieks Krievijas prezidenta Vladimira Putina drauga Genādija Timčenko uzņēmumu grupā „Gunvor Group”. Zinātāji spriež, ka Igaunijas konkurenti Magoņa (pa labi) aizturēšanu varēja ja ne veicināt, tad noteikti to izmantot savā labā.
Bizness un ekonomika
2015. gada 21. augusts, 18:19

Magoņa aizturēšanu varētu būt izprovocējuši igauņi, lēš eksperti

Jauns.lv

Pārrunas saistībā ar Igaunijas valstij piederošā dzelzceļa uzņēmuma „Eesti Raudtee” valdes priekšsēdētāja posteni aizsākušās jau pirms „Latvijas dzelzceļa” šefa Uģa Magoņa aizturēšanas, ziņo portāls Pietiek.com.

Igauņi veikli izmanto situāciju

Augstais amats piedāvāts Sulevam Loo, kurš savulaik bijis augsta ranga darbinieks Krievijas prezidenta Vladimira Putina drauga Genādija Timčenko uzņēmumu grupā „Gunvor Group”. Eksperti ir pārliecināti, ka kaimiņvalsts ļoti sekmīgi izmanto situāciju ar „Latvijas dzelzceļu” un pieļauj iespēju, ka Igaunijas konkurenti Magoņa aizturēšanu ja ne veicināja, tad noteikti izmanto to savā labā, proti, pieaicinātais Loo, pateicoties pieredzei „Gunvor” uzņēmumu grupā, kuras pamata joma ir naftas un naftas produktu tirdzniecība, Krievijas kontaktu ziņā varētu būt daudz „vērtīgāks” nekā Magonis.

Jāpiemin gan, ka viens no „Gunvor” dibinātājiem ir Putinam tuvu stāvošais Genādijs Timčenko, kurš pēc ASV sankciju noteikšanas savus 44% kompānijas akciju formāli pārdeva kompanjonam Torbjornam Tornkvistam, atgādina Pietiek.com.

Vai Magoni iegāzuši igauņi?

Latvijas loģistikas asociācijas valdes priekšsēdētājs Normunds Krūmiņš Pietiek.com atzinis, ka versija, ka Magoņa aizturēšanas saknes varētu būt Igaunijā un, ka tā varētu būt kaimiņvalsts izspēlēta kārts tranzīta kravu plūsmas pagriešanai caur Igauniju, izklausās ļoti ticami. Protams, nezinu, vai viņi ir izprovocējuši, bet noreaģējuši viņi ir ļoti pareizi un ātri. Tas ir cienīgas valsts piemērs,” spriež Krūmiņš. Tikmēr Latvijas pārrunas par nākamā šefa izvēli speciālists nodēvē par sliktu joku: „Ja mēs skatāmies uz tiem uzvārdiem, kurus min mūsu pusē, es to vērtēju kā neizdevušos joku. Kādam ir kādi kontakti Krievijas dzelzceļa struktūrās?! Es domāju, katram otrajam Latvijas skolniekam ir kāds kontakts ar kādu no Krievijas dzelzceļa desmitiem tūkstošu darbinieku.”

Igauņu dzelzceļš nīkuļo

Kā norāda transporta eksperts Tālis Linkaits, ja viņš būtu igauņu vietā, tāpat meklētu cilvēku, kam ir labi sakari ar Krieviju: „Igaunijā ar dzelzceļu ir ļoti švaki. Viņiem pēc „Bronzas Aļošas” negadījuma viss apgrozījums nobruka, lai arī privātie kaut ko mēģināja iesākt, tur, visticamākais, politiski tika pateikts, ka caur Igauniju neved. Tur dzelzceļš ļoti nīkuļo, un ir skaidrs, ka viņi ar lielāko prieku izmanto Latvijas dzelzceļa vājumu vai nenoteiktību šajā brīdī, lai mēģinātu kādas kravas pagriezt uz Igauniju,” domā Linkaits. Viņam arī šķiet aizdomīgi, ka liela daļa informācijas par Magoņa aizturēšanas iemesliem un apstākļiem nāk no kaimiņvalsts: „Kā mēs redzam, visi teksti Latvijā ienāk no Igaunijas. Stāsts, kā Magonis bēdzis no Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja, ienāca no Igaunijas preses. Arī Osinovska stāsti, kā Magonis Jakuņinam naudu vedis, nāk no Igaunijas avīzēm. Skaidrs, ka viņi to ūdeni maisa un mēģina kaut ko izveidot,” prāto transporta eksperts.


Kasjauns.lv/Foto: Edijs Pālens/LETA, aripaev.ee