foto: Publicitātes
"Latvijas Pasts" pēdējos divos mēnešos apkalpo būtiski vairāk tranzītlidmašīnu
„Latvijas Pasts” apkalpoja vidēji 23 tranzītlidmašīnas mēnesī, kas ir ievērojami vairāk nekā vidēji mēnesī iepriekš.
Bizness un ekonomika
2020. gada 20. jūlijs, 12:10

"Latvijas Pasts" pēdējos divos mēnešos apkalpo būtiski vairāk tranzītlidmašīnu

Jauns.lv

Līdz 2020. gada 20.jūlijam "Latvijas Pasts" pieņēmis jau 165 pasta sūtījumu tranzīta kravu čārterlidmašīnas no Ķīnas, apstrādājot un tālāk uz vairākām saņēmējvalstīm novirzot pasaulē otras lielākās tirdzniecības platformas "Alibaba" sūtījumus sadarbībā ar "Alibaba" grupas loģistikas uzņēmumu "Cainiao". Pēdējos divos mēnešos "Latvijas Pasts" apkalpojis vidēji 23 tranzīta kravu lidmašīnas mēnesī, kas ir 6,6 reizes mēnesī jeb par vairāk nekā 550% vairāk nekā visa iepriekšējās sadarbības perioda katrā mēnesī kopš 2017.gada augusta.

Lai gan Covid-19 izraisītās krīzes dēļ tranzīta sūtījumu saņemšana kopš 2020.gada sākuma bija apgrūtināta un šo sūtījumu plūsma – būtiski sašaurināta, pēdējos divos mēnešos tā strauji aktivizējusies, „Latvijas Pastam” apkalpojot vidēji 23 tranzītlidmašīnas mēnesī, kas ir ievērojami, 6,6 reizes jeb par 550%, vairāk nekā vidēji mēnesī iepriekš. „Lidosta Rīga” jūlijā pieņēma „Cainiao” sadarbības partnera aviokompānijas „Atran 200”. kravu čārterlidmašīnu, no kuras nodrošinātajiem reisiem aptuveni 80% kravu bija „Latvijas Pastam” adresētie pasta tranzīta sūtījumi.

„Latvijas Pasta” valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns uzsver: “Esam gandarīti, ka mums izdevies kļūt par būtisku un novērtētu pasaules tirdzniecības milža „Alibaba„ grupas uzņēmuma „Cainiao” starptautiskās loģistikas sistēmas sastāvdaļu. Lai to izdarītu, mums nācās pārskatīt iekšējos procesus, izveidot drošu un efektīvu datu apmaiņas sistēmu, investēt tehnoloģijās un darbiniekos, lai pierādītu savu kompetenci, elastību un spēju patiešām ātri apstrādāt un piegādāt sūtījumus. Mums tas izdevās, bet darbs pie procesu uzlabošanas neapstājas ne mirkli, un sadarbībā ar „Cainiao” jau plānojam jaunu mērķu sasniegšanu, veicinot gan Latvijas Pasta rezultatīvo rādītāju izaugsmi, gan pozitīvu ietekmi uz Latvijas kopējiem tranzīta sūtījumu apjomiem un starptautiskās lidostas „Rīga” kravu apgrozījumu.”

Starptautiskās lidostas „Rīga” apkalpoto kravu struktūrā 2019.gadā 6,7% veidoja tieši „Latvijas Pastā” ienākošās pasta sūtījumu tranzīta kravas.

“Kravu pārvadājumu attīstība ir viens no lidostas „Rīga” stratēģiskajiem mērķiem, kam pēdējos gados pievēršam lielu uzmanību, gan attīstot kravu infrastruktūru, gan veicinot kravu pārvadātāju ienākšanu lidostā. Kravu pārvadājumi ir viens no segmentiem, kas lidostai ļauj saglabāt stabilitāti laikā, kad Covid-19 izraisītās krīzes dēļ būtiski sarukuši pasažieru pārvadājumi. Tiešo regulāro e-komercijas gaisa kravu pārvadājumu no Ķīnas programma ir veiksmīgs piemērs efektīvai un pārdomātai sadarbībai starp visām iesaistītajām pusēm – aviokompāniju „Atran”, „Latvijas Pastu” un valsts iestādēm, kas stiprina Latvijas un Ķīnas ekonomisko sadarbību un paver lidostai jaunas loģistikas iespējas,” norāda lidostas „Rīga” valdes loceklis Artūrs Saveļjevs.


Sadarbību ar „Alibaba” grupu iniciēja „Latvijas Pasts””, 2017.gada augustā pieņemot pirmo pasta sūtījumu tranzīta kravu čārterlidmašīnu. Kopš 2017.gada „Latvijas Pastā” apkalpotas jau 165 tranzīta sūtījumu kravu lidmašīnas, būtiski paplašinot saņēmējvalstu loku, uz kurām nonāk no Latvijas Pasta tranzītā apstrādātie sūtījumi. „Latvijas Pastā” no Ķīnas saņemtie sūtījumi tiek apstrādāti un efektīvi sašķiroti pa saņēmējvalstīm, vienlaikus nodrošinot apjomīgus, kvalitatīvus un drošus datu apmaiņas procesus starp iesaistītajām pusēm.

Turpinot pasta tranzīta sūtījumu projekta attīstību, „Latvijas Pasts” turpina strādāt pie jaunu pakalpojumu piedāvājuma sadarbības partneriem, lai nodrošinātu arvien optimālākus e-komercijas preču piegādēs. Aktīvs darbs turpinās, uzlabojot loģistikas efektivitāti, datu kvalitātes risinājumus un pilnveidojot sadarbību ar muitu un citām iesaistītajām institūcijām.

2018.gadā „Latvijas Pasts” saņēma Pasaules muitas organizācijas atzinības apliecību par ārkārtas pakalpojumu sniegšanu starptautiskajai muitas kopienai un „Alibaba” grupas uzņēmuma „Cainiao” balvu par saskaņotu komandas darbu un efektīvu atbalstu tranzīta projekta ietvaros.