foto: LETA
"Lidlauks Spilve" sāk likvidāciju; lidlauks darbu turpinās jauna nodibinājuma paspārnē
Lidmašīna "Spilves" lidlaukā.
Bizness un ekonomika
2018. gada 12. novembris, 11:57

"Lidlauks Spilve" sāk likvidāciju; lidlauks darbu turpinās jauna nodibinājuma paspārnē

Jauns.lv / LETA

Pašvaldības nodibinājums "Lidlauks Spilve" ir sācis likvidācijas procesu, bet pats lidlauks darbību turpinās jau jauna nodibinājuma - "Lidosta Spilve" - paspārnē.

Rīgas domes Pilsētas īpašumu komitejai iesniegtajā vēstulē norādīts, ka nodibinājuma "Lidlauks Spilve" valde 5.novembrī pieņēmusi lēmumu par darbības izbeigšanu jeb likvidāciju, kā galveno iemeslu minot nespēju nokārtot lidlauka sertifikātu.

"Firmas.lv" pieejamie dati liecina, ka nodibinājuma "Lidlauks Spilve" valdes locekļi ir Rīgas domes deputāts Vadims Baraņņiks (S), Rīgas domes Finanšu departamenta darbinieks Andris Konošonoks un Jānis Maslovskis. "Lidlauks Spilve" dibināts 2010.gadā. 2017.gadā tā apgrozījums bija 40 580 eiro, bet zaudējumi - 31 087 eiro.

Nodibinājumam "Lidlauks Spilve" kopš 2010.gada piešķirts sabiedriskā labuma organizācijas statuss. Balstoties uz Rīgas attīstības plānu 2006.-2018.gadam, lidlauks primāri izmantojams vispārējās nozīmes aviācijas un tehnisko sporta veidu darbības attīstībai un nodrošināšanai, tehnisko sporta veidu popularizēšanai, informējošu un izglītojošu pasākumu organizēšanai, mācību grupu veidošanai amatieru un aviācijas personāla sagatavošanai, kā arī citiem uzdevumiem.

Lidlauks "Spilve" no 2012.gada līdz 2017.gadam bija sertificēts kā lidlauks vispārējās aviācijas lidojumiem un aviācijas speciālajiem darbiem. Tomēr atkārtotu lidlauka apliecību viņiem iegūt neizdodas, jo sertifikācijas iegūšanas noteikumu, salīdzinot ar 2012.gadu, ir kļuvuši stingrāki, proti, starp visiem nomniekiem ir jāpanāk vienošanās par zemes lietošanu, ko panākt nav izdevies.

Nodibinājuma "Lidlauks Spilve" pārstāvji spriež, ka lidlauka daļai, kuru apsaimnieko SIA "Rīgas nami" un tās nomnieks SIA "Aerobig Plus", nomas līgumu "teorētiski varētu iegūt salīdzinoši vienkārši", tomēr arī tas būtu nesamērīgi dārgs, jo nav perspektīvas, ka šie komersanti nodotu īpašumu bezatlīdzības lietošanā.

Sadarbība "Lidlaukam Spilve" nevedās arī ar Rīgas Brīvostas pārvaldi un augustā dome nodibinājumam piešķīra vairāk nekā 57 000 eiro nomas parādu dzēšanai. "Patlaban parāds ir dzēsts, citu spēkā esošu nomas līgumu nav, taču lidlauka atkārtota sertifikācija, neesot nomas līgumiem, nav iespējama. Saskaņā ar operatīvo bilanci uz šī gada 31.oktobri, nodibinājumam nav būtisku parādsaistību, kuras nevarētu segt no pašu līdzekļiem, un nav arī maksātnespējas pazīmes," skaidro valde.

Pārvaldnieki aplēsuši, ka, pat noslēdzot vienošanos ar visiem īpašniekiem, ieņēmumi arī ilgtermiņā nespētu kompensēt izdevumus, lai nodrošinātu pilntiesīgu lidlauka sertifikācijas uzturēšanu un ekspluatāciju.

"Nespējot atjaunot lidlauka sertifikātu, nodibinājums nevar veikt tā statūtos noteiktā mērķa sasniegšanai un uzdevumu izpildei paredzētās darbības, savukārt esošajā situācijā visu nepieciešamo nomas tiesību iegūšana un nepieciešamās infrastruktūras sakārtošana ir tik dārga, ka nodibinājuma darbība pilnvērtīgā modelī ar pārliecību radīs zaudējumus," vēstulē pauž valde, norādot, ka vienbalsīgi pieņēmuši lēmumu par nodibinājuma likvidāciju.

Vienlaikus komiteja šodien atbalstīja lēmumu par 180 085 eiro no SIA "Spilve International Business Park" atpirkt lidlaukā esošu skrejceļu un nodot to jauna nodibinājuma - "Lidosta Spilve" - pārziņā.

Pēc Maslovska, kurš ir gan likvidējamā nodibinājuma "Lidlauks Spilve", gan jaunā nodibinājuma "Lidosta Spilve" valdē, teiktā, tieši šis ir variants, kā lidlauks varētu turpināt darboties bez tiešas pašvaldības līdzdalības. Proti, "Lidosta Spilve" pieder vairākiem privātīpašniekiem un ir ieinteresēts aviācijas nozarē un mazās aviācijas biznesā. "Tur ir pilotskola, uzņēmums, kas ir aviācijas darbu veicējs un pētniecības centrs, kā arī citi darbības veidi," sacīja Maslovskis, norādot, ka ir viens no šīm privātpersonām. "Mēs turpināsim savu darbu un esam saņēmuši sabiedriskās labu organizācijas statusu. Mēs gribam attīstīt aviāciju, gribam, lai lidlauks darbojas," sacīja Maslovskis.

"Firmas.lv" pieejamā informācija liecina, ka "Lidosta Spilve" pieder Maslovskim, Jaroslavam Gaļejevam un Dmitrijam Kušiņičevam. Tas dibināts šī gada janvārī.