10 skaistākie velosipēdi pasaulē. FOTO 2

Auto un tehnoloģijas
2016. gada 20. maijā 15:00 2016. gada 20. maijā 15:00
Mēs mīlam skaistas lietas – tas noteikti nav nekāds noslēpums. Cilvēkiem patīk iegādāties, vai vismaz apjūsmot, skaistus un neparastus interjera priekšmetus, ēkas, transportlīdzekļus. Ja iespējams vien apskatīt un apjūsmot, pasapņojot, ka kādu dienu tādu brīnumu varētu iegūt arī savā īpašumā, tad vismaz var papriecēt acis. Savukārt tie, kuriem ir iespēja šādus skaistus priekšmetus iegādāties, prieks jau ir pavisam citādāks.

Kā zināms, skaistas var būt ļoti dažādas lietas, jo īpaši, transportlīdzekļi. Skaists var būt ne tikai jaunākais un modernākais auto, bet skaisti var būt arīdzan velosipēdi . Šādus skaistākos transportlīdzekļus parasti cilvēki cenšas apkopot un sakārtot dažādākajos TOPos, lai arī pārējiem būtu iespēja uzzināt par to, kurš tad ir atzīsts par visskaistāko un vislabāko.

Pēdējā pus gadsimta laikā velosipēdu ražošanas apjomi pasaulē ir četrkāršojušies. Tai pašā laikā automobiļu izlaides apjoms ir tikai dubultojies. Šī tendence turpinās arī mūsdienās un ir pamatota, jo degvielas cenas pieaug un ar auto pārvietoties pasaules lielpilsētās kļūst aizvien grūtāk.

Pēdējos desmit gados velosipēds ir piedzīvojis tādu kā savu atdzimšanu, un par to jāpateicas pieejamajiem materiāliem un tehnoloģijām, kas divritenim dod iespēju kļūt ne tikai par augsti tehnoloģisku transporta līdzekli, bet arī par dizaina priekšmetu, kurš vēsta par tā lietotāja personību. Un te ir lieliska iespēja izpausties maziem uzņēmumiem, kas velosipēdus ražo pēc pasūtījuma, nevis masveidā.

Kā skaistākais velosipēds 2015. gadā tika atzīts Franču velosipēdu darbnīcā tapušais BSG Wood.b divritenis, kas izgatavots, kombinējot metālu un finieri.

Galaprodukts, kas sver nepilnus 15,8 kilogramus, vairāk izskatās pēc mākslas, nevis transporta līdzekļa, tādēļ arī maksā kā māksla – tā cena ir 3190 eiro. Par skaistumu un unikalitāti, nešaubīgi, ir arī krietni vien jāsamaksā. Toties tad īpašumā ir velosipēds, kas ne tikai ir pārvietošanās līdzeklis, bet arī dizaina elements, kas lieliski pasvītro braucēja personību.

Tikpat populāri ir arī velosipēdi, ko ražojis Pashley Lielbritānijā. Uzņēmums darbojas jau kopš karaļa Džordža V laikiem un ir pazīstams ar saviem klasiskā stila divriteņiem, kuru izskats nav mainījies kopš Otrā pasaules kara.

Pashley Parabike ir velosipēds, kam ir arī vēsturiska nozīme - tas atsauc atmiņā Otrā pasaules kara laika divriteņus, ar kuriem uz muguras okupētajā Francijas teritorijā nolaidās britu izpletņlēcēji. Pashley Parabike cena arī jau daudz draudzīgāka pircējam – ap astoņsimt eiro.

Amsterdamā bāzētā velodarbnīca Vanmoof jau kopš 2009.gada izlaiž masīvus, bet vieglus un pilsētas apstākļiem ideāli piemērotus velosipēdus. Tiem, kam īpaši tīkami ir pilsētas velosipēdi, šis gan pēc dizaina tādu neatgādina, toties ir lielisks kā pilsētā, tā arī ārpus tās.

S sērijas velosipēds Vanmoof S3 ir apgādāts ar astoņiem pārnesumiem, lai pakalni nebūtu šķērslis, un disku bremzēm, lai nebūtu bažu par savlaicīgu apstāšanos.

Velosipēds ar neparasto nosaukumu – Donky Bike ir vēl viens britu izstrādājums, kas gan nav īpaši skaists, pēc “klasiskajiem” velosipēdu standartiem, tomēr sniedz nepārspējamu funkcionalitāti, manevrētspēju un turklāt ir ticis nominēts Londonas Dizaina muzeja Gada dizaina balvai 2015.

Šā velosipēda radītāju iedvesmas avots bija BMX, tas ir apgādāts ar izturīgu rāmi, tikpat izturīgiem 20 collu riteņiem un cauruļu plauktiem priekšā un aizmugurē, kur novietot bagāžu. Tiem, kas ar velosipēdu vēlas pārvietot ne tikai sevi, bet arī dažādus priekšmetus, šis būs ideāli piemērots risinājums.

Ārkārtīgi neparasts savā izskatā un dizainā ir mūsu pašu kaimiņu Igauņu kompānijas “Viks” izgatavotais velosipēds, kuru rāmis veidots no divām liektām caurulēm, kas savienotas vien dažos punktos.

Viena no velosipēda īpatnībām - tam nav caurules, kas savieno rāmja zemāko punktu ar sēdekļa balstu. Tāpat var atzīmēt, ka “Viks” piedāvā savu tērauda velosipēdu arī fiksīša izpildījumā. Šāda velosipēda cena gan nav noteikta, jo tā atkarīga pilnībā no pasūtījuma – kas gan var būt labāks, kā individuāls velosipēds.

Arī mazajiem braucējiem var būt savs prieciņš un iespēja braukt ar stilīgu un skaistu velosipēdu – ne tikai pieaugušajiem vien pienākas šāds prieks. Singapūrā bāzētais uzņēmums GreenChamp Bikes gatavo divriteņus no bambusa, kas piesūcināts ar medu.

Tie domāti jaunajiem velobraucējiem, kas tikai nesen nostājušies uz kājām. Bezpedāļu velosipēdi attīsta līdzsvara sajūtu un ir lielisks trīsriteņu aizstājējs mazajiem braucājiem. Tāpēc ir iespēja iegādāties ne tikai Singapūrā, bet arī tepat Latvijā ražotu bezpedāļu velosipēdu bērnam, kas lieliski attīstīs līdzsvaru mazajam braucējam.

Japāņi, kā vienmēr, pārsteidz ar ko nebijušu. Cherubim ir japāņu velokompānija, kas ar velosipēdiem apgādāja Japānas velobraucēju izlasi Mehiko olimpiskajās spēlēs 1968.gadā.

Kompānijas dibinātāja Hitoši Konno iesākto tagad turpina viņa dēls Šiniči Konno, būvējot augsti tehnoloģiskus tērauda šosejas velosipēdus, tiesa, tie jau vairs nepretendē uz panākumiem velotrekos, toties var būt lieliski un skaisti pārvietošanās līdzekļi jebkuram citam braucējam.

Ja gribas funkcionalitāti un arī skaistumu vienlaikus, var izvēlēties velosipēdu, kas nācis no Portlendas. Oregonas štatā bāzētā amerikāņu kompānija Faraday Bikes savās darbnīcās apvieno modernās tehnoloģijas un retro dizainu.

Proti, masīvā izskata velosipēdu rāmja caurulēs ir ievietotas litija jonu baterijas, kas darbina elektromotoru un tā braucējam atvieglo pedāļu mīšanu. Bateriju izvietojuma dēļ nekādi netiek ietekmēts braucamrīku dizains, bet tajā pašā laikā tiek iegūta iespēja līdz 24 kilometriem nobraukt ar elektropiedziņu. Interesants aprīkojums ir gaismas jutīgi LED lukturīši, kas sāk mirgot, tiklīdz noriet saule.

Ārkārtīgi neparasts velosipēds ir Itālijā tapušais Engeenius Cykno velosipēds. Šim čopera stilā ieturētajam, ar platiem 26 collu oglekļa šķiedras riteņiem apgādātajam, velosipēdam ir elektromotors un litija jonu bateriju paka.

Tā līdz ar iebūvēto lādētāju atrodas ar ādu apvilktajā sekcijā zem sēdekļa. Elektromotoru opcijas ir divas - 250 vai 500 vati, un ar vienu uzlādes reizi, kas no mājsaimniecības rozetes ilgst četras stundas, velosipēds elektriski var nobraukt 60 kilometrus.

Un visbeidzot – elegance ir vienkāršībā. ASV bāzētās organizācijas World Bicycle Relief izstrādājums principā ir parasts velosipēds, taču tieši tā vienkāršībā slēpjas skaistums.

Buffalo velosipēdus darbnīcās vairākās Āfrikas valstīs montē augsti kvalificēti strādnieki, bet vēlāk tos nodod kontinenta nevalstiskajām organizācijām, kas tālāk attiecīgi gādā par divriteņu nonākšanu pie cilvēkiem, kam tie visvairāk nepieciešami, vai arī pārdod Āfrikas iedzīvotājiem. Velosipēda nosaukums Buffalo izvēlēts kā atsauce uz bifeļiem un to izturību - arī šie velosipēdi ir izturīgi, spēj pārvadāt arī smagas kravas un nav īpaši cimperlīgi apkopju ziņā.

Reklāmas raksts sadarbībā ar

www.220.lv / Publicitātes foto

Citi šobrīd lasa

Amerikāņu asprāši kādā kulta filmā atraduši Porziņģa dubultnieku
Pēc nesaskaņām ar Porziņģi un Entoniju "Knicks" komandu pamet NBA leģenda Fils Džeksons 12
Jaunie dakteri negrib pildīt Čakšas pavēli un par smiekla naudu strādāt ārstu streika laikā 27
Pievienot komentāru