"Double Coffee" šefs sūkstās, ka uz tūristiem nevar nopelnīt - viņi smejoties, ieraugot Rīgas zemās cenas
Ar tūristiem Rīgā nopelnīt nevar, teic uzņēmējs Sergejs Plotņikovs.
Bizness un ekonomika
2016. gada 7. augusts, 09:09

"Double Coffee" šefs sūkstās, ka uz tūristiem nevar nopelnīt - viņi smejoties, ieraugot Rīgas zemās cenas

Jauns.lv

Ņemot vērā, ka vietējo iedzīvotāju īpatsvars Rīgā ir augstāks par tūristu īpatsvaru, kafejnīcas Rīgā ar tūristiem nopelnīt nevar, stāsta "Double Coffee" pārvaldītājas SIA "DC restorāni" valdes loceklis Sergejs Plotņikovs.

Viņš norāda, ka kafejnīcu īpašniekiem ir jārēķinās, ka katrs otrais cilvēks, piemēram, Vecrīgā, ir nevis tūrists, bet rīdzinieks.

"Izejot tepat Vecrīgā, varam pamanīt, ka vietējo iedzīvotāju īpatsvars ir augstāks par tūristu īpatsvaru. Katram kafejnīcas īpašniekam ir jārēķinās, ka katrs otrais cilvēks Vecrīgā ir nevis tūrists, bet gan rīdzinieks. Tas nozīmē, ka mēs nevaram atļauties Vecrīgā savus produktus pārdot par tūristu cenām jeb ar lielāku uzcenojumu, jo tas nozīmētu pazaudēt rīdziniekus, kas ir pamatklienti. Būtībā kafejnīcas Rīgā nepelna ar tūristiem," skaidro Plotņikovs.

Viņš arī atklāj, ka salīdzinoši zemās cenas kafejnīcas apmeklējušajos tūristos nereti izraisa smieklus.

"Cenas mums ir tādas, ka, piemēram, atbraukušie tūristi no Vācijas, Anglijas vai Īrijas ir vieglā neizpratnē par tām un smejas, ieraugot saņemtos rēķinus par ēdieniem vai dzērieniem.

Mums nav tik daudz tūristu, lai mēs varētu atļauties celt cenas, nemaz nerunājot par cenu izlīdzināšanos ar vecākajām Eiropas valstīm. Tas nozīmē, ka Latvijai vēl ir kur augt," atzīmē Plotņikovs.

Komentējot Centrālās statistikas pārvaldes datus, kuri liecina, ka Latviju pagājušajā gadā apmeklēja 6,8 miljoni ārvalstu ceļotāju, kas ir par 9,5% vairāk nekā 2014.gadā, "DC restorānu" valdes loceklis norāda, ka kafejnīcu tīklā šis pieaugums neesot bijis jūtams.

"Tūrisma plūsmas pieaugumu gandrīz nemaz neesam izjutuši. Šķiet, ka kaut kādas jūtamas izmaiņas tūrisma pieaugumā kafejnīcu bizness varētu pamanīt, ja kopējais Latviju apmeklējušo tūristu skaits gada laikā būtu pieaudzis par vairāk nekā 10%," atzīst Plotņikovs.

"DC restorānu" apgrozījums pērn sasniedza 3,96 miljonus eiro, kas ir par 6% mazāk nekā 2014.gadā, kad apgrozījums bija 4,24 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma peļņa pērn saruka par 70% - uzņēmums pērn nopelnīja 113 361 eiro, bet 2014.gadā peļņa bija 385 065 eiro.

SIA "DC restorāni" dibināta 2004.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 853 723 eiro. Uzņēmums pilnībā pieder AS "DC Holding".


LETA/Foto: Edijs Pālens/LETA