foto: AP/Scanpix
Ja nekas netiks darīts, Francijā 840 tilti tuvāko gadu laikā var sagrūt
Dženovā sagruvušais tilts
Pasaulē
2018. gada 19. augusts, 23:36

Ja nekas netiks darīts, Francijā 840 tilti tuvāko gadu laikā var sagrūt

LETA

Trešajai daļa no aptuveni 12 000 Francijas valstij piederošo tiltu nepieciešams remonts, bet 7% jeb aptuveni 840 tilti tuvāko gadu laikā var sagrūt, ja netiks palielināts to uzturēšanai atvēlētais finansējums, liecina pagājušajā mēnesī valdības pasūtījumā veikta pārbaude, kuras rezultāti svētdien publiskoti izdevumā "Journal du Dimanche".

Īsu informāciju par pārbaudes rezultātiem prezidenta Emanuela Makrona valdība publicēja jau jūlijā, vainojot agrākās administrācijas par nepietiekamu finansējumu ceļu uzturēšanai un brīdinot, ka šo problēmu vēl aktuālāku padarījusi pieaugošā satiksmes intensitāte un nelabvēlīgi laikapstākļi. Valdība jau solījusi palielināt finansējumu infrastruktūras uzturēšanai, bet pastiprināta uzmanība šim jautājumam tiek pievērsta saistībā ar otrdien notikušo traģēdiju Dženovā, Itālijā, kur, sabrūkot autostrādes tiltam, gājuši bojā 43 cilvēki.

Dženovā sagruvis autostrādes tilts

Ziņas par iespējamajiem bojāgājušajiem vai cietušajiem pagaidām nav saņemtas. Ugunsdzēsības dienests apstiprinājis, ka sagruvis Morandi tilts, un paziņojis, ka uzsākta ...

gallery icon

Minētā pārbaude Francijā neaptvēra vēl vairākus tūkstošus tiltu, ko uztur privātas kompānijas vai vietējās pašvaldības, kuru budžeti pēdējā laikā sarukuši.

Francijas Transporta ministrija svētdien nav atsaukusies lūgumiem komentēt situāciju. Ministre Elizabete Borna nesen raidsabiedrībai "Franceinfo" uzsvēra, ka tiltu uzturēšana ir valdības prioritāte, un norādīja, ka "valsts ceļu glābšanai", tai skaitā tiltu un tuneļu sakārtošanai plānots atvēlēt miljardu eiro. Viņa arī solīja, ka pēc vasaras atvaļinājumu laika iecerēts izstrādāt jaunu infrastruktūras likumu.

Dženovas tilta sagrūšana likusi pievērst īpašu uzmanību tiltu stāvoklim Itālijā, kur, salīdzinot piecas Eiropas vadošās ekonomikas, saskaņā ar Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas datiem pēc 2008.gada krīzes investīcijas ceļu infrastruktūrā samazinājušās visvairāk un tā arī nav pilnībā atjaunotas.