Grieķijas ministrs: "EgyptAir" lidmašīna pirms pazušanas veica straujus pagriezienus un zaudēja augstumu
Grieķijas aizsardzības ministrs Pans Kammens: "Lidmašīna veica straujus pagriezienus pēc kuriem signāls aptuveni 10 000 pēdu (3300 metru) augstumā pazuda."
Pasaulē
2016. gada 19. maijs, 16:15

Grieķijas ministrs: "EgyptAir" lidmašīna pirms pazušanas veica straujus pagriezienus un zaudēja augstumu

Jauns.lv

Avarējusī Ēģiptes aviosabiedrības "EgyptAir" pasažieru lidmašīna pirms pazušanas no radaru ekrāniem veikusi straujus pagriezienus un ātri zaudējusi augstumu, ceturtdien paziņoja Grieķijas aizsardzības ministrs Pans Kammens.

Pēc viņa teiktā, lidmašīna atradusies 10-15 jūdzes dziļi Ēģiptes gaisa telpā 37 000 pēdu (12 300 metru) augstumā, tad "tā pagriezās 90 grādus pa kreisi un veica 360 grādu pagriezienu pa labi, nokrītot no 38 000 pēdu (12 600 metru) augstuma līdz 15 000 pēdu (5000 metru) augstumam, un tad signāls aptuveni 10 000 pēdu (3300 metru) augstumā pazuda".

"Lidmašīna ir pazudusi. Līdz šim meklējumiem nav skaidru rezultātu," sacīja Kammens.

Pēc visa spriežot, lidmašīna pazudusi 130 jūras jūdžu (240 kilometru) attālumā no Karpatas salas starp Krētu un Rodu. Pilots runājis ar grieķu dispečeriem 25 minūtes pirms lidmašīnas pazušanas no radara ekrāna un neko nav ziņojis par problēmām, apliecināja Grieķijas civilās aviācijas aģentūra.

"Lidojuma dispečeri kontaktējās ar pilotu, [kad lidmašīna bija] 37 000 pēdu (11 278 metru) augstumā [netālu no Atēnām], viņš neminēja nekādas problēmas," raidorganizācijai "Antenna" sacīja civilās aviācijas dienesta priekšnieks Konstantīns Liceraks.

Dispečeri pēdējo reizi runājuši ar pilotu "aptuveni plkst.00.05 pēc Griničas laika (plkst.3.05 pēc Latvijas laika)", aptuveni 25 minūtes pirms lidmašīnas pazušanas no grieķu radara, sacīja Liceraks.

Pilots "bija labā noskaņojumā un izteica pateicību grieķu valodā, kad viņš bija saņēmis pilnvarojumu pamest Atēnu lidojuma informācijas reģionu", teikts dienesta paziņojumā.

"Mēs izsekojām pilnīgi visam procesam no lidmašīnas ielidošanas [Grieķijas gaisa telpā] līdz tās izlidošanai, nešķiet, ka tā kaut nedaudz būtu novirzījusies no koordinātēm, kuras mēs iedevām," sacīja Liceraks.

Grieķijas aizsardzības ministrija norīkojusi uz lidmašīnas pazušanas apvidu starptautiskajos ūdeņos divas meklēšanas lidmašīnas un fregati, Karpatā un Krētā papildu resursi ir gatavi iesaistīties meklēšanas operācijā, arī kara lidmašīnas "F-16" un zemūdene.

Grieķija lūgusi Franciju un citas valstis nodrošināt tai satelītattēlus, kas varētu sniegt papildu norādes, sacīja Kammens.

Nedz Grieķijas krasta apsardze, nedz flote nevar apstiprināt informāciju, ka it kā no kāda garāmbraucoša kuģa būtu redzēta "debesīs uguns lode".

Ja būtu noticis sprādziens, atlūzas būtu izmētātas plašā apvidū, norādīja Liceraks.

"Tā bija 37 000 pēdu augstumā, izkliedēšana būtu samērā loģiska. Tas ir diezgan liels augstums," viņš sacīja "Antenna".

Grieķijas civilās aviācijas dienesti paziņoja, ka viss bijis kārtībā līdz brīdim, kad atbildība par lidmašīnu nodota Ēģiptes gaisa satiksmes dispečeriem.

Kā ziņots, Francijas prezidents Fransuā Olands ceturtdien apstiprināja, ka virs Vidusjūras pazudusī Ēģiptes aviosabiedrības "EgyptAir" pasažieru lidmašīna nogāzusies.

"Mums ir jānodrošina, ka mēs zinām visu par notikušā cēloņiem. Netiek izslēgta vai atbalstīta neviena no hipotēzēm," uzrunā televīzijā pavēstīja Olands. "Vai tas ir negadījums vai cita hipotēze, kura visiem ir prātā - terorakts -, šobrīd mums ir jākoncentrējas uz mūsu solidaritāti ar ģimenēm un šīs katastrofas cēloņu meklēšanu."

Kā pirms tam paziņoja Ēģiptes Civilās aviācijas ministrijas amatpersonas, kas vēlējās palikt anonīmas, "EgyptAir" pasažieru lidmašīna ar 66 cilvēkiem nogāzusies Vidusjūrā.

Noskaidrots, ka lidmašīna nav nolaidusies tuvējās lidostās, norādīja amatpersonas.

Informācijas avots Grieķijas civilās aviācijas sistēmā aģentūrai AFP atklāja, ka lidmašīna nokritusi Ēģiptes gaisa telpā apmēram 130 jūras jūdžu (apmēram 240 kilometru) attālumā no Grieķijai piederošās Karpatas salas.

"Apmēram plkst.00.29 pēc Griničas laika (plkst.3.29 pēc Latvijas laika), kad tā atradās Ēģiptes gaisa telpā, lidmašīna pazuda no Grieķijas radariem. (..) Tā nogāzās apmēram 130 jūras jūdžu (240 kilometru) attālumā no Karpatas salas," norādīja informācijas avots.

Amatpersona paziņoja, ka pēdējie sakari ar lidmašīnas pilotu tika uzturēti trīs minūtes pirms lidmašīnas pazušanas un trauksmes signāls nav sūtīts.

Grieķijas Aizsardzības ministrija paziņoja, ka uz šo teritoriju meklēšanai nosūtītas divas lidmašīnas un fregate.

"EgyptAir" paziņojusi, ka lidmašīnas pazušanas cēlonis joprojām nav zināms.

Reisa MS804 lidmašīna "Airbus A320-232" izlidoja no Parīzes trešdienas vakarā plkst.23.09 pēc vietējā laika (plkst.0.09 ceturtdien pēc Latvijas laika).

Kontakti ar lidmašīnu pārtrūka plkst.2.45 pēc Kairas laika (plkst.3.45 pēc Latvijas laika), kad lidmašīna atradās Ēģiptes gaisa telpā 11 000 metru augstumā.

Līdz pazušanas brīdim lidmašīna bija nolidojusi 16 kilometrus Ēģiptes gaisa telpā.

Lidmašīnā bija 56 pasažieri, tai skaitā viens zēns un divi zīdaiņi, kā arī septiņi apkalpes locekļi un trīs apsardzes darbinieki.

"EgyptAir" informēja, ka lidmašīnas pasažieru vidū bija 30 Ēģiptes, kā arī 15 Francijas pilsoņi.

Lidmašīnā atradās arī divi Irākas pilsoņi un pa vienam Alžīrijas, Beļģijas, Čadas, Kanādas, Kuveitas, Lielbritānijas, Portugāles, Saūda Arābijas un Sudānas pilsonim, atklāja lidsabiedrība.

Lidojums no Parīzes Šarla de Golla lidostas uz Kairu parasti ir nedaudz ilgāks par četrām stundām. Lidmašīnai bija paredzēts ierasties Kairā plkst.3.05 pēc vietējā laika (plkst.4.05 pēc Latvijas laika).

"EgyptAir" paziņojusi, ka Ēģiptes bruņotie spēki saņēmuši lidmašīnas trauksmes signālu neilgi pirms tās pazušanas no radaru ekrāniem. Savukārt bruņotie spēki šādu informāciju nolieguši.

 

LETA/Foto: Vida Press