Skolās Šveicē reāli trūkst skolotāju - direktori spiesti pieņemt pat nekvalificētus kadrus
Vislielākais pedagogu trūkums ir tādos priekšmetos kā senfranču valoda un rokdarbi. Trūkst skolotāju arī darbam ar nesekmīgajiem.
Pasaulē
2016. gada 16. jūnijs, 23:44

Skolās Šveicē reāli trūkst skolotāju - direktori spiesti pieņemt pat nekvalificētus kadrus

Jauns.lv

Šveicē daudzas skolas ir spiestas pieņemt darbā skolotājus bez pienācīgas kvalifikācijas, jo trūkst kvalificētu pedagogu, vēsta ziņu portāls “The Local”.

Šveices vāciski runājošajā daļā tikai 17% skolu direktoru ir spējuši aizpildīt visas skolotāju amata vietas ar kvalificētu personālu, liecina laikrakstos publicēti aptaujas rezultāti.

Situācija vēl sliktāka ir Šveices franču un itāļu kantonos, kur tikai 9% skolu direktoru ir spējuši atrast pietiekami daudz kvalificētu skolotāju.

Aptaujā konstatēts, ka šī problēma visvairāk izpaužas pamatskolās. Šveices vācu daļā 47% skolu vadītāju ir grūti atrast nākamajam mācību gadam specializētus skolotājus no 3. līdz 6.klasei.

Vislielākais pedagogu trūkums ir tādos priekšmetos kā senfranču valoda un rokdarbi. Trūkst skolotāju arī darbam ar nesekmīgajiem.

Pedagogu trūkuma dēļ skolas ir spiestas veikt manipulācijas ar personālu. Pamatskolu skolotājiem bieži ir jāstrādā arī vidusskolās, savukārt franču valodas skolotāji māca vācu valodu, lai gan nav kvalificējušies šim priekšmetam, ziņoja laikraksts “SonntagsZeitung”.

Skolas apzinās, ka neatbilstošas kvalifikācijas cilvēku pieņemšana darbā par skolotājiem var nopietni ietekmēt mācīšanas standartus.

Skolotāju trūkuma iemesli ir algu atšķirības un tas, ka dažas pašvaldības ir finansiāli daudz labākā stāvoklī nekā citas.

Dažām skolām ir jāietaupa līdzekļi, apvienojot klases un atsakoties no integrācijas atbalsta pasākumiem, tādējādi tiek apdraudēta vienlīdzīgu iespēju nodrošināšana bērniem.

Skolotāja profesija mūsdienās arī kļuvusi mazāk pievilcīga, atzina Šveices franču daļas skolotāju savienības SER vadītājs Žoržs Paskjē.

BNS/Foto: Shutterstock