Zinātnieki atraduši Zemei līdzīgu planētu ap Saulei tuvāko zvaigzni.

Atrasta Zemei līdzīga planēta - tā atrodas tikai 4 gaismas gadu attālumā 5

2016. gada 25. augustā 08:20 2016. gada 25. augustā 08:20
Zinātnieki atraduši Zemes izmēriem līdzīgu planētu ap Saules sistēmai tuvāko zvaigzni, vēsta žurnāls "Nature".

Planēta Proksima b atrodas tikai četru gaismas gadu attālumā no Zemes un riņķo ap sarkano punduri Proksima Centauri, kas ir Saulei tuvākā zvaigzne, žurnālā raksta britu zinātnieki.

Viņi planētu atraduši, izmantojot datus no Čīlē esošā Eiropas Dienvidu observatorijas teleskopa, novērojot izmaiņas zvaigznes gaismā.

Proksima b masa ir 1,3 reizes lielāka nekā Zemei un tā atrodas daudz tuvāka savai zvaigznei, apriņķojot to 11 dienās. Taču tā kā zvaigzne ir vājāka par Sauli, planēta varētu atrasties tā dēvējamajā apdzīvojamajā zonā, kura nav ne pa karstu, ne pa aukstu, lai varētu pastāvēt dzīvība un šķidrs ūdens.

Zinātnieki nezina, vai planētai ir atmosfēra vai ūdens, taču tas ir iespējams.

Zinātnieki līdz šim ārpus Saules sistēmas ir atraduši vairāk nekā 3500 eksoplanētu, taču Proksima b atrodas tādā attālumā, ka nākotnē uz to varētu tikt nosūtīta zinātniska misija.

LETA/Foto: Reuters/Scanpix/LETA