Sabiedrība

Valsts kancelejai sūdzas par pašvaldības rīcību, pusgadu neatbildot uz iesniegumu

Jauns.lv

Valsts kanceleja saņēmusi sūdzību par valsts un pašvaldību iestāžu rīcību, nesniedzot atbildi uz iesniegumu saprātīgā termiņā.

Valsts kancelejai sūdzas par pašvaldības rīcību, p...

Valsts kancelejas iniciatīvas "Mazinām slogu kopā!" mājaslapā ievietots kāda iedzīvotāja iesniegums, kurā viņš sūdzas par Saulkrastu novada domes rīcību, kas atbildi uz iesniegumu nav sniegusi jau aptuveni pusgadu. Šis iedzīvotājs rosina ar likumu noteikt konkrētus termiņus iesniegumu izskatīšanai valsts un pašvaldību iestādēs, jo patlaban par nesavlaicīgu atbildi tās aizbildinās ar dažādu "saprātīga termiņa" subjektīvu izpratni.

Valsts kanceleja skaidro, ka iestādei vai privātpersonai, kas īsteno valsts pārvaldes uzdevumus, tostarp arī pašvaldībai, atbilde pēc būtības ir jāsniedz saprātīgā termiņā, ņemot vērā iesniegumā minētā jautājuma risināšanas steidzamību, bet ne vēlāk kā viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas, ja likumā nav noteikts citādi. Ja iestāde nerīkojas saskaņā ar likumu, ir jāvēršas augstākstāvošā institūcijā vai administratīvajā tiesā.

Kāds cits sūdzas par nepieciešamību kā bezdarbniekam regulāri atzīmēties Valsts nodarbinātības aģentūras darbiniekam, ka joprojām ir darba meklētāja statusā. Pēc šī iedzīvotāja domām, šī darbība ir lieka un nerada nekādu ekonomisko labumu. Kā risinājums tiek ierosināts Valsts nodarbinātības aģentūras darbiniekiem dot piekļuvi Valsts ieņēmumu dienesta datu bāzei, lai redzētu, kad bezdarbnieks ir sācis strādāt. Tādējādi bezdarbnieku no darba meklētāju rindām varētu izslēgt bez iesnieguma rakstīšanas.

Uz to gan Valsts kanceleja atbildējusi, ka apmeklējums ir nepieciešams, lai noskaidrotu darba meklētāja aktivitātes darba meklēšanas procesā, piedāvātu darba meklētājam nepieciešamo atbalstu atbilstoši aģentūras piedāvātajiem pakalpojumiem un pārliecinātos, ka konkrētā persona nav nodibinājusi darba attiecības ārvalstīs.

Iedzīvotājus arī neapmierina, ka ārsts-speciālists slēdzienu uzraksta papīra formātā, nevis elektroniski. Vēlamāk būtu, ja to uzrakstītu elektroniski un uzreiz arī nosūtītu ģimenes ārstam. Tādējādi varētu uzlabot iedzīvotāju mobilitāti, jo, piemēram, mainot ģimenes ārstu, slimības vēsturi arī elektroniski varētu pārsūtīt uz jaunā ģimenes ārsta prakses vietu.

Pēdējās sūdzības autors informēts, ka no šā gada 1.aprīļa ir plānots sākt vienotās veselības nozares elektroniskās informācijas sistēmas (e-veselības sistēma) darbību. Tajā darbosies visas ārstniecības iestādēs un tā nodrošinās ar personas veselību saistītu datu centralizētu apstrādi. Tas nozīmē, ka jebkura persona, autorizējoties e-veselības sistēmā, varēs iepazīties ar visiem veselības informācijas sistēmā esošajiem datiem par sevi un savā aizbildnībā esošām personām, tostarp arī ar izmeklēšanas rezultātiem.

LETA