Liepājas teātra jauniņie varot būt Jaunā Rīgas teātra līmenī, uzskata kritiķe
Mūsdienās aktieriem jāspēj būt pašiem savas izrādes autoriem, kā to pierādījuši Jaunā Rīgas teātra trupa, intervijā "Rietumu radio" sacīja teātra zinātniece un kritiķe Edīte Tišheizere.
"21.gadsimtā gan teātrī, gan kino vairs nevar atļauties aktieri-muļķīti, kurš dara to, ko viņam liek. Pilnīgi saprast, izprast un izdarīt tā, kā tu to vari. Režisors ir kā dievs, viņš uzstāda lielos jautājumus," sacīja Tišheizere.
Teātra kritiķe Liepājas teātra jauno aktieru paaudzi vērtē kā ārkārtīgi spēcīgu, no kuras varētu izveidot ko līdzīgu Jaunajam Rīgas teātrim, tomēr līdz ar ārkārtīgi spēcīgo jauno aktieru kursu Liepājas teātrī nav ienācis tikpat spēcīgs režisors.
"Liepājas teātris kāpj ar jaunajiem aktieriem, taču esmu uzmanīga, vai šis kāpiens nebūs īsāks, nekā mēs gribētu, jo ar ārkārtīgi spēcīgo jauno aktieru kursu nav ienācis tikpat spēcīgs režisors, kas par viņiem domātu un turētu rūpi ilgākā laikā," sacīja Tišheizere.
Viņasprāt, viens no šādiem cilvēkiem, kas būtu gan taktiski, gan stratēģiski domājošs, būtu Elmārs Seņkovs, kuram vēl tikai būs 30 gadi.
"Bet katram īstam talantam ir savs vējš," sacīja Tišheizere.
No Liepājas teātra izrādēm uz Tišheizeri lielāko iespaidu savukārt atstājusi "Hanana" un "Pūt, vējiņi", tomēr pēdējos gados Liepājas teātrī jau var runāt par noteiktu kvalitātes līmeni, zem kura parasti nenolaižas.
LETA, Foto: Ieva Lūka/LETA