Šoferīši īgni par pārāk plato velojoslu Elizabetes ielā - veidojoties "korķi"
Autovadītāji un velosipēdisti jau vairākus gadus gluži vai "karo" savā starpā, sevišķi labi tas parādās diskusijās sociālajos tīklos. Nu neapmierinātības epicentrā nonākusi velojosla Elizabetes ielā Rīgā.
Sabiedrība

Šoferīši īgni par pārāk plato velojoslu Elizabetes ielā - veidojoties "korķi"

Jauns.lv

Autovadītāju neapmierinātību šodien Rīgā izraisījusi Elizabetes ielas iekrāsota velojosla, kas izveidota ielas malā un sašaurinājusi brauktuvi no pusotras joslas līdz vienas joslas platumam, kā rezultātā satiksme uz šīs ielas kļuvusi lēnāka.

Šoferīši īgni par pārāk plato velojoslu Elizabetes...

Kā pavēstīja Rīgas domes Satiksmes departamentā, masveidā sūdzības nav saņemtas, tomēr vairāk nekā 10 autovadītāji pauduši neapmierinātību, un vairāki no rīta informējuši, ka uz ielas veidojas sastrēgums. Satiksmes vadības centrā iedzīvotāji šodien interesējušies, kas tā par joslu un kāpēc tā tur parādījusies, taču kopumā iedzīvotāji cenšoties būt saprotoši.

Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dišlere norādīja, ka pašvaldība iepriekš jau vairākkārt brīdinājusi par velojoslu ieviešanas plāniem, tomēr jebkuras pārmaiņas sākotnēji saistītas ar diskomfortu, kamēr tām pielāgojas, tāpēc autovadītāju iebildumi ir saprotami. Vienaikus viņa pauda pārliecību, ka ar laiku autovadītāji pieradīs, ka satiksmes telpa jādala arī ar velosipēdistiem. Lai uzlabotu satiksmi Elizabetes ielā, Satiksmes departaments arī plāno pārskatīt autostāvvietu izvietojumu.

Rīgā sāk iezīmēt pirmo velojoslu

Rīgā sāk iezīmēt pirmo velojoslu

Dišlere atgādināja, ka šovasar velojoslas tiks iezīmētas arī gar Dzirnavu ielu, gan arī Lāčplēša ielas abās pusēs. Elizabetes ielā velojoslas iekrāsošanu veikuši ceļu uzturētāji, jo šādas izmaiņas nav saistītas ar papildu tēriņiem, taču par Dzirnavu un Lāčplēšu ielām izsludināts iepirkuma konkurss, jo esošais ceļa marķējums būs jānotīra un jāpārzīmē, tāpat tiks uzstādītas jaunas ceļa zīmes.

Vienlaikus Satiksmes departamenta pārstāvji plāno konsultatīvajā padomē, kurā piedalās gan departaments, gan Rīgas Pašvaldības policija, gan Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) un Valsts policija (VP), lūgt policiju pievērst uzmanību jauninājumiem pilsētas satiksmes organizācijā, lai autovadītāji nebrauktu pa velojoslu, bet velosipēdisti pārvietotos pa viņiem paredzēto telpu, netraucējot gājējiem uz ietves.

VP aizvien biežāk vēršas gājēji, kas nonākuši konfliktsituācijās ar velosipēdistiem, liecina VP rīcībā esošie statistikas dati. 2013.gadā VP reģistrējusi 50 gājēju un velosipēdistu negadījumus, kuros velobraucējs uzbraucis gājējam. Tas ir 5,1% no kopējā ceļu satiksmes negadījumu skaita ar gājējiem. Notikušajos negadījumos ievainoti 42 gājēji un 11 velosipēdisti. Salīdzinot ar 2012.gadu, kad reģistrētas 19 sadursmes, gājēju un velosipēda vadītāju negadījumu skaits pieaudzis 2,6 reizes.

Policija skaidro, ka negadījumi rodas dažādu iemeslu dēļ. Lai izvairītos no konfliktiem ar gājējiem, velosipēdu vadītāji izvēlas pārvietoties pa ielas braucamo daļu. Savukārt ar to nav apmierināti autovadītāji, uzskatot, ka velobraucējam būtu jāpārvietojas pa ietvi vai veloceliņu.

LETA, Foto: Evija Trifanova/LETA