Atklās jaunu sliežu ceļu uz Kundziņsalu
Nākamnedēļ, 16.jūnijā, VAS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) atklās kustību uz Kundziņsalas dzelzceļa parku pa jaunizveidoto 301.ceļu.
Jaunais ceļš ievērojami ļaus atslogot "Rīga-Krasta" stacijas darbu un palielināt dzelzceļa caurlaides spēju Rīgas ostas rajonā.
Līdz šim vilcieni uz Kundziņsalas termināļiem varēja nonākt tikai ar apstāšanos un lokomotīves maiņu stacijā "Rīga-Krasta", kas jau vairākus gadus strādā pārslodzes režīmā. Stacijas projektētā jauda paredzēta astoņu vilcienu apstrādei diennaktī, taču patlaban tajā tiek apkalpoti līdz pat 13 vilcienu pāri. Līdz ar jaunā 301.ceļa izbūvi vilcieni varēs uzreiz nonākt Kundziņsalā.
"Ņemot vērā pastāvīgo stacijas pārslodzi un ostas plānus attīstīt jaunu termināļu būvniecību ostas teritorijā, bija nepieciešams palielināt mūsu dzelzceļa caurlaides spēju. Pieņēmām lēmumu nodrošināt tiešu satiksmi no Brasas stacijas uz Kundziņsalu, izbūvējot jauno 301.sliežu ceļu. Šī investīcija infrastruktūrā nodrošinās mūsu klientiem ērtāku pakalpojumu," skaidroja LDz prezidents Uģis Magonis.
2013.gadā dzelzceļu Kundziņsalā izmantoja vairāki uzņēmumi - SIA "Riga Fertilizer Terminal", SIA "Skonto Metāls", SIA "Rinella Service", SIA "Systems Recycling" un SIA "Baltic Container Terminal".
Rīgas brīvostas dati liecina, ka šie uzņēmumi savos biznesa plānos paredz palielināt piegādājamo kravu apjomu no apmēram 7,28 miljoniem tonnu 2014.gadā līdz 12,45 miljoniem tonnu 2020.gadā, tādējādi jaunatklātais ceļš varēs nodrošināt pieaugošās kravu plūsmas apkalpošanu.
Līdz jaunā ceļa izbūvei uz Kundziņsalas termināļiem pa dzelzceļu ik diennakti tika nogādāti vidēji divi vilcienu sastāvi, savukārt līdz ar jaunā sliežu ceļa atklāšanu šo vilcienu skaits varētu pieaugt līdz pieciem vilcienu sastāviem.
Koncerns "Latvijas Dzelzceļš" sastāv no valdošā uzņēmuma VAS "Latvijas Dzelzceļš" un piecām meitassabiedrībām - SIA "LDz Cargo", kas nodarbojas ar dzelzceļa kravu pārvadājumiem, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz ritošā sastāva serviss", kā arī apsardzes uzņēmuma SIA "LDz apsardze" un AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali.
LETA