Palielinājies iedzīvotāju skaits, kuri labprātāk saņem pakalpojumus klātienē, nevis elektroniski
Pusgada laikā ir palielinājies to Latvijas iedzīvotāju skaits, kuri valsts un pašvaldību iestāžu sniegtos pakalpojumus labprātāk saņem klātienē vai pa telefonu, nevis elektroniski.
Priekšroku pakalpojumu lietot klātienē vai pa telefonu dod 51% iedzīvotāju, liecina Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pasūtītās aptaujas rezultāti. Pagājušā gada decembrī šādu iedzīvotāju īpatsvars bija 39,7%.
Vienlaikus gan ir nedaudz palielinājies to iedzīvotāju skaits, kuri labāk izvēlas pakalpojumus saņemt elektroniskā veidā, - ja pagājušā gada decembrī tādu bija 29,2%, šā gada maijā šo iedzīvotāju skaits palielinājies līdz 32,1%. Pirms gada priekšroku elektronisko pakalpojumu lietošanai devuši 27,6% respondentu.
Tikmēr 10,2% nav bijusi vajadzība kārtot jautājumus ar valsts un pašvaldību iestādēm. Šādu iedzīvotāju skaits gan ir samazinājies par vairāk nekā pusi pusgada laikā - pagājušā gada decembrī tādu atbildi snieguši 24,2%.
Tie, kuri izvēlējušies pakalpojumus saņemt klātienē, uzskata, ka labāk sev interesējošos jautājumus ir pārrunāt klātienē ar iestādes darbiniekiem, lai izvairītos no iespējamiem pārpratumiem un kļūdām. Šādu atbildi snieguši 82,9% no tiem, kuri labprātāk dod priekšroku pakalpojumu saņemšanai klātienē. Tikmēr 45,3% atzinuši, ka vienkārši ir tā pieraduši darīt, bet 15,8 savas zināšanas darbā ar datoru un internetu neuzskata par pietiekamām, lai izmantotu e-pakalpojumus. Daļa uzskata, ka e-pakalpojumi ir sarežģīti, bet citiem šķiet, ka elektroniskajā vidē dati var noplūst vai var tikt viltoti.
Iedzīvotāji, kuri izmanto e-pakalpojumus, lielākoties to dara, jo tas rada iespēju ietaupīt gan naudu, gan arī laiku, kā arī pakalpojumus var lietot ārpus iestāžu darba laika.
Aptauja norisinājusies 16.-25.maijā, tiešo interviju laikā visos Latvijas reģionos aptaujājot 1032 cilvēkus vecumā no 18 līdz 74 gadiem.
LETA