Darbu uzsāks Rīgas Sociālā dienesta jaunais teritoriālais centrs "Imanta"
Š.g. 20. oktobrī klientu pieņemšanu uzsāks Rīgas Sociālā dienesta jaunais teritoriālais centrs „Imanta”, kas atrodas Imantas 8.līnijā 1A k – 2. Teritoriālajā centrā strādās 25 darbinieki: sociālās palīdzības jomā - 10 darbinieki, sociālo pakalpojumu jomā – 5 darbinieki, sociālā darba speciālisti – 8 un informators.
Teritoriālā centra vadītāja Mārīte Strode. Līdz teritoriālajam centram „Imanta” var nokļūt ar 4. autobusu līdz pieturai Pedagoģijas fakultāte. Teritoriālā centra darba laiks: pirmdienās no 9.00 līdz 18.00; otrdienās, trešdienās, ceturtdienās no 9.00 līdz 17.00; piektdienās – administratīvā diena. Vairāk informācijas par teritoriālā centra „Imanta” darbu varēs uzzināt zvanot informatoram pa tālruni: 67037892.
Lai izvērtētu ģimenes (personas) atbilstību trūcīgas vai maznodrošinātas ģimenes (personas) statusam un tiesībām saņemt sociālos pabalstus, un/vai saņemtu sociālos pakalpojumus persona vai tās pārstāvis vēršas Rīgas Sociālajā dienesta rajona nodaļu teritoriālajos centros ar iesniegumu un aizpilda iztikas līdzekļu deklarāciju, kurā personas, kurām ir kopēji izdevumi par uzturu un kuras mitinās vienā mājoklī deklarē ienākumus un materiālo stāvokli par pēdējiem 3 mēnešiem. Iztikas līdzekļu deklarācija nav jāaizpilda, ja sociālais pakalpojums tiek nodrošināts, neizvērtējot personas (ģimenes) ienākumus un materiālo stāvokli. Lūgums ievērot un pie darbinieka ierasties ar nepieciešamajiem dokumentiem, lai noformētu palīdzību.
Ja tiek pieprasīts dzīvokļa pabalsts, pabalsta pieprasītājs kvītis par īri un komunālajiem pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvojamās telpas lietošanu, Rīgas Sociālajā dienestā uzrāda ik pa 3 mēnešiem.
Trūcīgas un maznodrošinātas ģimenes (personas) statusu nosaka uz laiku no trim līdz sešiem mēnešiem.
Lai saņemtu patversmes, naktspatversmes, dienas centra pilngadīgām personām un krīzes centra pakalpojumus, personai jāvēršas tieši pie pakalpojuma sniedzēja.
Rīgas domes Labklājības departaments aicina iedzīvotājus vēršoties Rīgas Sociālajā dienestā, iepriekš pie teritoriālo centru informatoriem noskaidrot un ievērot darbinieku pieņemšanas laikus. Sociālie darbinieki sniegs informāciju par iespējām saņemt pašvaldības atbalstu, ievērojot spēkā esošos normatīvos aktus, izvērtējot katru gadījumu individuāli, un tikai pēc tam pieņems lēmumu par pabalsta vai pakalpojuma piešķiršanu. Atgādinām, ka Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums nosaka, ka arī pašiem iedzīvotājiem ir jālīdzdarbojas savas problēmas risināšanā, tāpēc rezultāts būs atkarīgs no veiksmīgas sadarbības.
Rīgas pilsētas rajonos jau darbojas 9 Rīgas Sociālā dienesta teritoriālie centri. Laikā no 2014. gada 1.janvāra līdz 30.septembrim visos teritoriālajos centros kopā pieņemti 105 279 rīdzinieku iesniegumi pēc sociālās palīdzības, vidēji dienā katrā no teritoriālajiem centriem tiek pieņemti 506 klientu iesniegumi, teritoriālajos centros sniegtas 55 639 konsultācijas, vidēji dienā- 251. Informatori pa tālruni snieguši 38 056 konsultācijas, vidēji dienā – 165.
Atgādinām, ka konkrētāku un plašāku informāciju par sociālo palīdzību un sociālajiem pakalpojumiem galvaspilsētā ikviens var saņemt zvanot pa Rīgas domes Labklājības departamenta informatīvo bezmaksas tālruni 80005055; P,0,T,C - 9.00 - 17.00; ārpus darba laika darbojas balss pastkastīte, kā arī ar informāciju var iepazīties Rīgas domes Labklājības departamenta mājas lapā: www.ld.riga.lv. Rīgas Sociālā dienesta teritoriālo centru adreses, informatoru tālruņus, dienas centru nodarbību plānus, sociālā darbinieka apsekojuma noteikumus un par atkarību profilakses speciālistu darbu var uzzināt mājas lapas sadaļā: www.ld.riga.lv /Rīgas Sociālais dienests.
Sadarbībā ar Rīgas pašvaldību
Karlīna Timofejeva / Foto: Zilgma Kukle, LETA