Aptauja: par īstiem patriotiem sevi atzīst 39% aptaujāto
Novembra sākumā veiktā aptauja atklāj, ka aptuveni katrs piektais respondents pēdējos mēnešos cenšas vairāk izvēlēties Latvijā ražotas preces un pakalpojumus (21%) vai vismaz pievērš lielāku uzmanību produkta izcelsmes valstij (18%).
Sabiedrība

Aptauja: par īstiem patriotiem sevi atzīst 39% aptaujāto

Jauns.lv

Īsts Latvijas patriots mīl dzimteni un Latvijas dabu, godā tradīcijas un lepojas ar mūsu līdzcilvēku sasniegumiem, kā arī svin valsts dzimšanas dienu 18.novembrī. Par īstiem patriotiem sevi atzina tikai 39% aptaujāto, noskaidrots jaunākajā "Inbox Polls" aptaujā.

Aptauja: par īstiem patriotiem sevi atzīst 39% apt...

Divi no trīs jeb 66% aptaujāto uz jautājumu, kas raksturo īstu patriotu, atbildēja, ka tā ir savas valsts vēstures, valodas un tradīciju godāšana, liecina novembra sākumā veiktās aptaujas rezultāti. Vairāk nekā puse jeb 60% respondentu minēja dzimtenes mīlestību, savukārt 45% uzskata, ka patrioti ar savu valsti un tās sasniegumiem lepojas, arī tiekoties ar citu valstu iedzīvotājiem. Pēc "Inbox Polls" datiem, vajadzības gadījumā par savas valsts neatkarību bija gatavi cīnīties 40% aptaujāto.

"Apsveicami, ka valsts svētku nedēļā arvien vairāk cilvēku pie apģērba nēsā sarkanbaltsarkanas lentītes, tā izrādot cieņu mūsu valstij. Jau pēc dažām dienām svinēsim Latvijas valsts 96.dzimšanas dienu, un varam būt lepni par to, ka liela daļa valsts iedzīvotāju tur godā tradīcijas, vēsturi un sasniegumus," uzsver SIA "Inbokss" vadītājs Andris Griķis.

"Inbox Polls" rezultāti arī liecina, ka ar tradīcijām un tikumiem, mūsu sasniegumiem kultūrā, mākslā un sportā lepojas aptuveni katrs otrais respondents. Aptaujā šādas atbildes minējuši attiecīgi 51% un 47% cilvēku. Savukārt visvairāk iedzīvotāju – 63% – lepojas ar Latvijas dabu.

"Tiesa, es būtu priecīgāks, ja vietējo uzņēmēju panākumus novērtētu vairāk nekā 12% Latvijā dzīvojošo, jo mums patiešām ir ar ko lepoties arī biznesā. Iespējams, pašiem par to ir vairāk jāstāsta," piebilst Griķis, kā piemēru minot Latvijas labumu popularizēšanas kampaņu.

Novembra sākumā veiktā aptauja atklāj, ka aptuveni katrs piektais respondents pēdējos mēnešos cenšas vairāk izvēlēties Latvijā ražotas preces un pakalpojumus (21%) vai vismaz pievērš lielāku uzmanību produkta izcelsmes valstij (18%).

Vienlaikus liela Latvijas iedzīvotāju daļa 18.novembrī svin valsts dzimšanas dienu. Iecienītākie svinēšanas veidi ir svētku pasākumu vai uguņošanas apmeklēšana – šādi atbildēja attiecīgi 35% un 23% aptaujāto, vēl katrs piektais (20%) kopā ar draugiem vai ģimeni ietur svētku vakariņas. Svētku dienas kā parastas brīvdienas izmanto 8% "Inbox Polls" aptaujāto cilvēku.

Par Latvijas patriotiem sevi noteikti uzskatīja divas piektdaļas (39%) aptaujāto, apmēram tikpat – 43% – respondentu atbildēja, ka sevi drīzāk uzskata par Latvijas patriotiem.

"Inbox Polls" aptauja veikta no 3.novembra līdz 12.novembrim, interneta vidē izvaicājot 612 respondentu.

"Inbox.lv" jau vairāk nekā desmit gadu ir Latvijas lielākais multifunkcionālais portāls, kas lietotājiem piedāvā plašu pakalpojumu klāstu – sākot no e-pasta un failu apmaiņas pakalpojumiem, beidzot ar izklaidi – spēlēm, iespējām augšupielādēt un dalīties ar savām fotogrāfijām. Pēc TNS "Latvia Digital" pētījuma datiem, "Inbox.lv" 2014.gada pavasarī vismaz reizi nedēļā lietoja 853 000 Latvijas pastāvīgo iedzīvotāju, kas vecāki par sešiem gadiem. Turklāt jau trešo gadu pēc kārtas "Inbox.lv" ir Latvijas mīlētākais pašmāju zīmols.

LETA/ Foto: Evija Trifanova/ LETA