Rīdzinieki no "Namu pārvaldnieka" saņem dīvainas anketas
Rīdzinieki saņēmuši Rīgas namu pārvaldnieka anketas, kurās viņiem lūgts atzīmēt, vai viņi arī turpmāk izmantos apsaimniekotāja starpniecību komunālo rēķinu apmaksā. Ja iedzīvotājs attieksies no starpniecības, viņam jārēķinās ar liekiem izdevumiem - vismaz 10 eiro mēnesī.
Sabiedrība

Rīdzinieki no "Namu pārvaldnieka" saņem dīvainas anketas

Jauns.lv

Tūkstošiem rīdzinieku kuri dzīvo pašvaldības SIA „Rīgas namu pārvaldnieks” apsaimniekotajos namos, saņēmuši anketu, kurā lūgti atzīmēt, vai viņi turpmāk ar komunālo pakalpojumu sniedzējiem vēlas norēķināties pa tiešo, apejot apsaimniekotāju, vai arī, tāpat kā līdz šim - ar RNP starpniecību.

Rīdzinieki no "Namu pārvaldnieka" saņem dīvainas a...

Daudzus rīdziniekus, kuri neseko līdzi likumdošanas izmaiņām, saņemtās anketas pamatīgi samulsinājušas. Ķengaragā dzīvojošais Guntis Kasjauns.lv pauda: „Es neko nesaprotu, kas man tagad jādara! Kas un par ko man turpmāk jāmaksā, vai būs dārgāk vai lētāk? Anketā nekas nav paskaidrots…”

Iluzoras cerības

Ja iedzīvotāji neaizpildīs anketu vai atzīmēs, ka ir pret jauno kārtību, tad nekas nemainīsies un rēķinu apmaksas kārtība būs tāda pati kā līdz šim, bez „papildus maksas”, kā uzsver RNP. Savukārt, ja puse plus viens no nama iedzīvotājiem būs „par” jauno kārtību, tad no oktobra spēkā stāsies jaunā kārtība un iedzīvotāji par ūdeni, siltumu un atkritumu izvešanu norēķināsies pa tiešo – apmaksājot par katru pakalpojumu savu rēķinu un naudu pārskaitot konkrētajam pakalpojumu sniedzējam. Šajā gadījumā tas ģimenes budžetā iecirtīs vismaz 10 eiro lielu robu un rēķina izrakstīšana varētu būt pat lielāka nekā pats pakalpojums.

Līdz ar to pērn valdības pieņemtie grozījumi Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumā, kas paredz iespēju veikt tiešos norēķinus ar pakalpojumu sniedzēju, apejot namu apsaimniekotāju, rīdziniekiem gaidīto rezultātu diez vai dos. Cerības, ka pēc tiešo norēķinu ieviešanas nenāksies ciest kaimiņu - parādnieku dēļ, var būt tukša ilūzija.

Rēķina administrēšana dārgāka par pašu rēķinu

Komunālo pakalpojumu sniedzēji, kuri līdz šim samaksu saņēmuši centralizēti no namu apsaimniekotājiem, nevis iekasējot naudu pa tiešo no katra dzīvokļa īpašnieka vai īrnieka atsevišķi, aprēķinājuši, ka jaunās norēķinu izmaksas ieviešana un administrēšana prasīs ievērojamus līdzekļus – katra rēķina izrakstīšana un iegrāmatošana maksā ap trijiem eiro. Tā „Rīgas siltums” par rēķina apkalpošanu mēnesī pieprasīs 3,87 eiro, „Rīgas ūdens” – 3,19 eiro, bet atkritumu apsaimniekotājs – „Clean-R” – 3,62 eiro.

Te nu katram pašam kopā ar visiem kaimiņiem jāizspriež, vai viņi grib saglabāt līdzšinējo kārtību, vai arī iegūt brīvību no RNP, kas, protams, arī maksā dārgāk. Un šīs izmaksas var reizēm būt pat pārāk lielas. Piemēram, ja dzīvoklī dzīvo viens cilvēks, kurš mēnesī par atkritumu izvešanu maksā tikai pāris eiro, tad viņam par atsevišķa rēķina izrakstīšanu būs jāmaksā teju divkārt vairāk. Tāpat jaunā kārtība negarantēs to, ka kaimiņu parādu dēļ ūdens vai siltums netiks atslēgts arī jūsu dzīvoklim, ja, piemēram, mājā esat tikai viens no nedaudzajiem godprātīgākajiem maksātājiem. Aizpildītās anketas "Rīgas namu pārvaldnieks" lūdz aizpildīt līdz janvāra beigām un nogādāt klientu apkalpošanas centrā vai nosūtīt pa pastu. Jātatgādina, ka jaunā kārtība norēķinos par komunālajiem pakalpojumiem var stāsies spēkā tikai tad, ja par to nobalsos 50% + 1 nama iedzīvotājs. Un šis nama iedzīvotāju lēmums ir jāapstiprina iedzīvotāju kopsapulcē.