Pētīs, kā jūtas un sevi profesijā redz Latvijas skolotāji
foto: unsplash.com
Foto ilustratīva nozīme.
Tava izglītība

Pētīs, kā jūtas un sevi profesijā redz Latvijas skolotāji

Jauns.lv / LETA

Otro gadu izglītības uzņēmums "Lielvārds" kopā ar izglītības pētījumu platformu "Edurio" pētīs, kā jūtas un sevi profesijā redz Latvijas skolotāji, informēja Izglītības uzņēmuma "Lielvārds" Komunikācijas konsultante Rūta Reinsone.

Pētīs, kā jūtas un sevi profesijā redz Latvijas sk...

Šogad pētījuma mērķis ir ne tikai noskaidrot, ko domā un kā jūtas skolotāji, bet arī salīdzināt šī gada rādītājus ar 2021.gadā iegūtajiem rezultātiem, lai veiktu secinājumus par izmaiņām un ar visām iesaistītajām pusēm diskutētu par problēmu risinājumiem.

Ik gadu galvenais pētījuma mērķis ir parādīt to, kā jūtas un sevi profesijā redz Latvijas skolotāji. Pērn šajā pētījumā piedalījās aptuveni 1400 skolotāji.

2021.gada veiktajā pētījumā noskaidrots, ka teju katrs trešais skolotājs vienmēr vai bieži darbā jūtas demotivēts, un 27% aptaujāto jūt pesimismu, domājot par nākotni skolotāja profesijā.

Skolotāji Latvijā esot savas profesijas patrioti, tomēr viņi nejūt, ka strādātu sabiedrībā novērtētā un labi apmaksātā profesijā. Tomēr neatkarīgi no lielās slodzes pētījumā redzams, ka pedagogi turpina pilnveidoties - gandrīz visi pērn gadā aptaujātie pedagogi norādīja, ka apgūst dažāda veida profesionālās pilnveides programmas.

Skolotāji aicināti veltīt aptuveni 15 minūtes anonīmas elektroniskās aptaujas aizpildīšanai, lai sniegtu savu redzējumu par to, kā savā profesijā jūtas šādās jomās: darba ritējums, noskaņojums, profesijas novērtējums, pedagogu profesionālā pilnveide un caurviju prasmes.