Izstrādāti priekšlikumi sociālās jomas pakalpojumu pilnveidošanai Rīgā
Runā Rīga

Izstrādāti priekšlikumi sociālās jomas pakalpojumu pilnveidošanai Rīgā

Jauns.lv

Darba grupa, atzinīgi vērtējot Rīgas domes Labklājības departamenta un tā pakļautībā esošā Rīgas Sociālā dienesta līdzšinējo darbu, izstrādājusi virkni priekšlikumu sociālās jomas pakalpojumu pilnveidošanai galvaspilsētā.

Izstrādāti priekšlikumi sociālās jomas pakalpojumu...

Darba grupai, kura tika izveidota pagājušā gada septembrī, notikušas 22 sēdes, izvērtējot 29 definētos publiskos pakalpojumus, kurus sniedz departaments un Sociālais dienests.

Sociālās sfēras problēmjautājumu risināšanai ik gadu tiek atvēlēti ievērojami Rīgas pašvaldības finanšu līdzekļi un pašvaldības pakalpojumu sniegšana prasa lielus administratīvos resursus. Skaitliski vispieprasītākais no darba grupā skatītajiem pakalpojumiem ir siltā ēdiena izsniegšana, kas 2014.gadā sniegts 666 240 reizes. Izziņas par atbilstību trūcīgas vai maznodrošinātas ģimenes (personas) statusam sniegtas 59 253 reizes, no pabalstiem pieprasītākie ir dzīvokļa pabalsts - 25 858 reizes, un pabalsts pārtikas iegādei - 24 171 reizes.

Darba grupa konstatēja, ka līdzšinējā kārtība apgrūtināja klientiem nepieciešamā pakalpojuma atrašanu, tāpēc pilnveidoja pakalpojumu aprakstu un to skaits pieaudzis no 29 līdz 56 pakalpojumiem. Izveidoti trūkstošie pakalpojumu aprakstu projekti, kas tiks publicēti portālos, pilnveidota informācija pakalpojumu aprakstos, klientiem saprotamā valodā izsmeļoši un secīgi aprakstot pakalpojumu būtību un iespējas tos saņemt. Lielākā daļa darba grupas laika tika veltīta tam, lai pilnveidotu pakalpojumu sniegšanas procesus.

Darba grupa atzinīgi novērtēja departamenta izstrādāto ideju par vienota „zvanu centra” izveidi un ienākošo zvanu audioierakstu veikšanu. Lai atvieglotu atskaišu sagatavošanu un finanšu kontroli, apsverama iespēja ieviest elektroniskas klientu kartes.

Lai padarītu drošākus Sociālā dienesta darbinieku izbraukumus pie klientiem, darba grupas ieskatā viņiem, dodoties apsekot klientus vai izmaksāt pabalstus, būtu jāizsniedz  „trauksmes pogas” – ierīces, kuras aktivizējot, signāls nonāktu apsardzes uzņēmējsabiedrībā un uz konkrēto adresi nekavējoties tiktu nosūtīti īpaši apmācīti darbinieki.

Lai uzlabotu un paātrinātu darbu, būtu jānodrošina darbiniekiem iespēja klientu apmeklējuma laikā nepieciešamos datus uzreiz aizpildīt portatīvajos datoros vai planšetdatoros. Tāpat rosināts ieviest sociālo pakalpojumu rindu elektronisku administrēšanu un klientu atlasi atbilstoši pieejamajām brīvajām vietām. Tāpat jānodrošina sociālo pakalpojumu sniedzējiem iespēju rēķinus un atskaites ar departamentu un Sociālo dienestu saskaņot un iesniegt elektroniski. Tas viss samazinātu arī korupcijas riskus, uzsvērts darba grupas ziņojumā.

Darba grupai konstruktīvi sadarbojoties ar departamentu un Sociālo dienestu,  daļu no izteiktajiem priekšlikumiem realizēja jau pakalpojumu izvērtēšanas laikā, bet pārējos iecerēts īstenot līdz 2015.gada 31.decembrim.

Darba grupai pabeidzot savu darbu, pašlaik ir izvērtēti un pilnveidoti kopumā 188 Rīgas pašvaldības publiskie pakalpojumi, kas ir 70% no 270 pašlaik sniegtajiem pakalpojumiem.

Sadarbībā ar Rīgas pašvaldību

Regīna Zommere / Foto: Evija Trifanova/LETA

Tēmas