Vairāk nekā puse iedzīvotāju netic influenceru publicētajam dzīvesstilam
Latvijā vairāk nekā puse jeb 59% aptaujāto iedzīvotāju uzskata, ka influenceri sociālo mediju profilos atspoguļo dzīvesstilu, kas drīzāk vai pilnībā ir nepatiess, liecina sabiedrisko attiecību aģentūras "Golin Riga" un kompānijas "Norstat" veiktā aptauja.
Tāpat pētījumā noskaidrots, ka tikai 1% cilvēku domā, ka satura veidotāju atspoguļotais dzīvesstils sociālo mediju platformās ir pilnībā patiess. Aptuveni katrs ceturtais jeb 26% respondentu saka, ka influenceru publicētajā saturā parādās drīzāk patiess dzīvesstils. Savukārt gandrīz puse jeb 48% aptaujāto iedzīvotāju ir pārliecināti, ka satura veidotāji atspoguļo drīzāk nepatiesu dzīvesstilu. Vēl 11% cilvēks satura autoru dzīvesstilu uztver kā pilnībā nepatiesu.
Savukārt "Euromonitor International" pētījuma rezultāti liecina, ka tiešsaistes influenceriem ir milzīga, liela vai mērena ietekme uz vairāk nekā pusi eiropiešu. Kategorijā no 15 līdz 29 gadiem 65% norādīja, ka ļoti ieklausās influenceru viedoklī, savukārt starp respondentiem vecumā no 30 līdz 44 gadiem šādu atbildi sniedza 61% aptaujāto.
Tāpat arī gandrīz puse Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka kopumā influenceri atspoguļo realitātei neatbilstošu dzīvesveidu, bet vienlaikus ir pārliecināti, ka tie influenceri, kuriem viņi paši seko, ir patiesi pret savu auditoriju.
Savukārt uz jautājumu, kādu dzīvesstilu sociālajos medijos atspoguļo influenceri, kuriem personīgi sekojat, teju puse jeb 48% iedzīvotāju norāda, ka drīzāk patiesu. Vēl 5% min, ka influenceriem, kuriem seko, sociālajos medijos atspoguļo pilnībā patiesu dzīvesstilu. Tikai 4% aptaujāto iedzīvotāju domā, ka attiecīgie satura veidotāji dalās ar pilnībā nepatiesu dzīvesstilu, bet 27% respondentu piekrīt apgalvojumam, ka satura autori, kam persona seko, dalās ar drīzāk nepatiesu dzīvesstilu.
Aptaujā piedalījās 1003 respondenti, un tā realizēta 2022.gada aprīlī, "Golin Accelerators of Relevance Influenceru indekss 2022" pasākuma ietvaros, kurā noskaidroti Latvijas ietekmīgākie sociālo mediju satura autori vairākās jomās un dažādās kategorijās.