Sabiedrība
2022. gada 12. jūnijs, 05:54

Pēc ceļa remonta bedru vairāk nekā saprašanas

Kas Jauns Avīze

Ar Latvijas ceļu problēmām saskaramies teju vai visā valstī, bet Bauskas novada Skaistkalnes puses ļaudīm ir īpaši nepaveicies.

Pērn septembrī bija pabeigts ilgi gaidītais remonts ceļa V1020 Likverteni–Jaunsaule–Skaistkalne posmā 700 metru garumā. Vietējie par to cīnījās gadiem ilgi, vācot parakstus un rakstot vēstules, bet pāris mēnešu pēc remonta cēla trauksmi – darbi veikti nekvalitatīvi.

Visām bedrēm nepietiek

SIA "Igate" veica seguma uzlabošanu ar divkārtu virsmas apstrādes metodi, bet drīz vien ceļu izraibināja asas un dziļas bedres. "Latvijas valsts ceļi" (LVC) saremontēto ceļu nepieņēma un būvniekam uzdeva par saviem līdzekļiem brāķi izlabot, kas jāpaveic līdz 30. jūnijam.

Ceļinieki sākuši labot savas neizdarības, bet vietējais laikraksts vēsta, ka izvēlētā remontdarbu metode ir apšaubāma: “Kā tas notiek – vienkārši ieberot ar lāpstām grants maisījumu bedrēs, turklāt vairāk izvēloties lielākās un iespaidīgākās bedres un ne vienmēr ieberot mazākās bedrēs. Šādi aizber ne visas bedres – daudzas mazākas bedres paliek, jo to gluži vienkārši ir tik daudz, ka visas aizbērt nesanāks. Arī mazākajām bedrēm, tāpat kā lielajām, ir asas malas, un, visdrīzāk, tās ar laiku kļūs lielākas. Pat vietās, kur aizbērtas bedres, nerodas izjūta, ka var droši braukt pāri.”

Liela nauda par vecu tehnoloģiju

Neizpratnē ir arī portāla bauskasdzive.lv komentētāji. Kārlis raksta: “Latvijas autoceļu uzturētājs iegulda lielu naudu padomju laikā izbrāķētas ceļu atjaunošanas tehnoloģijas – divkārtu virsmas apstrādes – augšāmcelšanā. Vai ir prāts uz ceļa, kur nav masas ierobežojuma, klāt šo dubulto virsmu? Ceļu eksperti ne reizi vien norādījuši, ka tas ir viens no lētākajiem paņēmieniem, kā iegūt melno segumu, taču šādā veidā apstrādātam ceļam ir īss kalpošanas laiks, segums ir nenoturīgs, ātri nolietojas, tāpēc no tautsaimniecības viedokļa tas neatmaksājas. Jaunsaules gadījumā ceļš nenokalpoja pat gadu, kur te kāda ekonomija? Kas maksās par salauzto auto? Kurš grib kratīties pa šīm bedrēm?”

Cits komentētājs ar segvārdu slimība zina teikt, ka Brocēnu cementa rūpnīca jau sen Satiksmes ministrijai un pašvaldībām piedāvā betona ceļu tehnoloģiju, kas pasaulē sen tiek izmantota, taču ministrija pilnībā ignorējot šo piedāvājumu.

“Tā ir, ka vinnē pa zemo konkursu un iepērk lēto materiālu. Vecais teiciens nav nomiris: “Skopais maksā divreiz”,” atgādina Rūdis.